بهترين بازيهاي کارتي

شنبه 27 اسفند 1401
12:04
عشقولی بلاگ

بازي پوکر چيست؟ پوکر يک بازي کارتي است که هر بازيکن دو کارت بسته دريافت مي کند و پس از اينکه کارت ها رو به رو بر رو شده اند، بازيکنان شروع به شرط بندي مي کنند. در حين بازي، پنج کارت رو به رو بر رو مي شود و بازيکنان بايد با استفاده از دو کارت بسته و پنج کارت باز شده، دستي تشکيل دهند

سايت شرط بندي تک بت يک وب سايت شرط بندي آنلاين است که به کاربران امکان مي دهد برروي مسابقات ورزشي مختلف شرط بندي کنند. اين سايت داراي بخش هايي از جمله بخش هايي که به بازي هاي فوتبال، بسکتبال، تنيس و واليبال اختصاص داده شده است و کاربران مي توانند از طريق اين بخش ها، شرط بندي خود را برروي تيم ها و بازيکنان مورد علاقه خود قرار دهند

n2_pvc8.jpg


برچسب ها: بهترین , بازیهای , کارتی ,
[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پادکست چه شکلي است؟

پنجشنبه 11 اسفند 1401
9:42
عشقولی بلاگ

پادکست چه شکلي است؟

وقتي که به يک پادکست گوش مي‌دهيد، خواهيد فهميد که بسياري از آن‌ها، خيلي آشنا به نظر مي‌آيند. محتواي بسيار مشابهي را در طول ساليان از راديو گرفته تا برنامه‌هاي تلويزيوني ديده‌ايد. از سوي ديگر، با پادکست‌هايي مواجه خواهيد شد که براي شما بسيار تازگي دارند و خيلي متفاوت به نظر مي‌آيند، به لطف فضاي آزادانه‌اي که پادکستينگ فراهم کرده است.

بيشتر پادکست‌ها معمولا حول يک موضوع مشخص توليد مي‌شوند. Host يا پادکستر يا مجري و يا Hosts يا مجريان در هر اپيزود، در مورد آن موضوع صحبت خواهند کرد. گاهي اوقات بسيار تخصصي و خاص هستند، مانند مسابقات 3 گانه، يا آموزش سگ‌ها و گاهي اوقات نيز عمومي‌تر هستند، مانند چطور زندگي شادي داشته باشيم.

هر اپيزود پادکست در مورد چيزي حول موضوع خاص پادکست صحبت مي‌کند، مثلا نکات تغذيه‌اي براي شرکت در مسابقات ? گانه يا اينکه چطور سگ خود را از دعوا با ساير سگ‌ها منع کنيم.

هر اپيزود معمولا توسط يک يا دو نفر به صورت ثابت اجرا مي‌شود که در مورد موضوع اپيزود و حول موضوع اصلي پادکست صحبت مي‌کنند و گاهي از مهمانان براي حضور در برنامه يا مصاحبه دعوت مي‌شود.

بسياري از پادکست‌ها، خيلي ساده هستند، فقط چند نفر دوست در مورد چيزي که خيلي به آن علاقه دارند، مثل فيلم‌ها، يا اينکه چطور يک بيزينس راه‌اندازي کنيم، صحبت مي‌کنند. اما بعضي از پادکست‌ها نيز، بسيار حرفه‌اي و فوق العاده هستند و ويژگي‌هايي مثل داشتن موزيک پس زمينه، افکت‌هاي صوتي، تدوين‌هاي حرفه‌اي و ساير موارد مشابه، آن‌ها را از پادکست‌هاي ساده، متمايز مي‌کند.

پادکست‌هاي حرفه‌اي براي گوش دادن بسيار عالي هستند، اما زمان و هزين? بيشتري نيز براي توليد نياز دارند. برنامه‌هاي آماتور از سوي ديگر، دغدغه‌ها و چالش‌هاي کمتري دارند، اما در مقابل مي‌توانند هر هفته يک اپيزود از آن‌ها توليد کرد و در نتيجه مخاطب وفادار نيز براي خود پيدا مي‌کنند.

معمولا مردم، به هر ? نوع پادکست گوش مي‌دهند. بزرگ‌ترين فاکتور در اغلب پادکست‌ها مجري يا پادکسترهاي آن پادکست هستند و شما بيشتر، به سمت موضوعات و مجرياني که علاقه داريد کشش پيدا مي‌کنيد، تا اينکه پادکست چطور توليد شده باشد.

منبع :

https://triberr.com/ahomusic


برچسب ها: پادکست , چه , شکلی , است؟ ,
[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]

شکيل‌نگار، تامين‌کننده‌ي معتبر پرينتر استوک و فتوکپي در ايران

دوشنبه 1 اسفند 1401
18:10
عشقولی بلاگ

شکيل‌نگار، تامين‌کننده‌ي معتبر پرينتر استوک و فتوکپي در ايران

شکيل‌نگار به عنوان يکي از پيشگامانِ عرضه‌ي پرينتر استوک و فتوکپي استوک در ايران، پرينترهايي با کيفيتِ بالا و قيمت‌هايي مناسب را براي شما آماده نموده است. اين شرکت که سال‌هاست در ميدان خريد و فروش پرينتر و فتوکپي فعاليت دارد، بهترين پرينترهاي بازار را از برندهاي برتر دنيا تامين مي‌کند. کالاهايي که در شکيل‌نگار به فروش مي‌رسند، همگي چه از نظر کيفيتِ ساختاري و چه از نظر کيفيت عملکرد نمونه و ضمانت شده هستند. شکيل‌ نگار دنيايي از پرينترهاي استوک است که شما مي‌توانيد بر اساس نياز و بودجه‌ي در دست، انواع مدل پرينتر استوک را در آن مشاهده نماييد.

شکيل‌نگار، پرچم‌دارِ صنعت فروش پرينترهاي استوک

شکيل‌نگار يکي از پرچم‌دارانِ پيشگام در عرصه‌ي فروش پرينترهاي استوک مي‌باشد. اين شرکت در اين زمينه به عنوان تامين‌کننده‌ي اصلي پرينترهايي با بالاترين کيفيتِ ممکن و قيمت پايين، فعاليت مي‌کند. يکي از مهم‌ترين مزاياي اين شرکت، اين است که بالا بودن گزينه‌هاي خريد در اين شرکت، دست مشتري را براي انتخاب باز مي‌گذارد. به اين شکل هر قشر از جامعه، فارغ از صنعتي که در آن فعاليت مي‌کنند و نياز به پرينتر استوک دارند، مي‌توانند پرينتر مناسب خود را خريداري کنند.

تامين کالاهاي اصيل، يکي ديگر از دلايلي‌ست که شکيل‌نگار در ميان مشتريان خود محبوب است. اين شرکت ثابت کرده است که کالاهاي باکيفيت و کاملا اصيلي را وارد بازار مي‌کند. از اين رو تمامي خريداران مي‌توانند از اورجينال بودنِ کالاي خود اطمينان داشته باشند.

شکيل‌نگار: دنيايي از پرينترهاي استوک

شکيل‌نگار يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي ايراني‌ست که به طور تخصصي کار عرضه‌ي پرينترهاي استوک را به انجام مي‌رساند. اين شرکت با تامين کالاهاي با کيفيت و قيمت‌هايي بي‌مثال، توانسته شهرتي در ميان خريداران براي خود بسازد. شکيل نگار هم پرينترهاي بااصالتِ تضميني و هم باکيفيت بالا عرضه مي‌کند. پرينترهاي اين شرکت از نظر ميزان قيمت کاملا از ساير رقبا پيشي مي‌گيرد. از سويي، مي‌توانيد در ميان ليست محصولات اين شرکت، برندهاي اصلي تامين‌کننده‌ي پرينتر دنيا را مشاهده نماييد. خريد پرينتر از اين شرکت مزاياي متعددي را شامل حال شما مي‌کند، که در ادامه به آن مي‌پردازيم.

q3_gk73.jpg

(خريد پرينتر استوک)

خريد پرينتر از شکيل‌نگار: يک معامله‌ي پرسود براي خريدار!

شکيل‌نگار در مسير خود بر روي کسب رضايت مشتري و بالا بودنِ کيفيت محصول اهتمام بسيار مي‌ورزد. از اين رو سعي دارد با توجه به بازار پرنوسانِ پرينتر استوک در ايران، بتواند عرضه‌کننده‌ي پرينترهاي خوش‌قيمت و کاملا اقتصادي باشد. تيم پشتيباني اين شرکت کاملا از هر نظر مشتري را حمايت و ياري مي‌کنند. خريد آنلاين پرينتر استوک در شکيل‌نگار نه تنها شما را از مقرون به صرفه بودن کالا مطمئن مي‌سازد، بلکه شما مي‌توانيد مقدار قابل توجهي از هزينه‌اي که قصد داشتيد براي پرينتر خرج کنيد را پس انداز نماييد.

شکيل‌نگار در نظر دارد که با توجه به بالا بودن تقاضا براي پرينتر استوک، خريد پرينتر اروپا و خريد پرينترهاي برندهاي برتر دنيا، مانندِ خريد پرينتر hp را براي متقاضيان ممکن سازد. يکي از دلايلي که کاربران از خدمات شکيل‌نگار راضي هستند، سرويس و خدمات مشتريان مثال‌زدني و نمونه‌ي اين شرکت است. شکيل‌نگار رضايت مشتري را مهم‌تر از سود خود از معامله مي‌داند. از اين رو تلاش دارد که مشتري در هنگام خريد از اين مجموعه، کاملا از روند خريد رضايت داشته باشد و خشنودي وي تضمين گردد. اين يکي از دلايل ديگري‌ست که خريد از شکيل‌نگار را توصيه مي‌کند.

گوناگوني کالاها و تنوع در مدل‌هاي پرينتر استوک يک طرف، خدمات به مشتريِ ممتاز و برترِ اين شرکت طرفي ديگر. با توجه به اين‌که پرينتر در ميان آن دسته از کالاهايي قرار مي‌گيرد که از هر قشر جامعه براي آن تقاضا وجود دارد؛ شکيل‌نگار به گونه‌اي محصولات خود را چيده است که بتواند مناسب جيب تمامي هم‌وطنان عزيز و گران‌قدر ايراني باشد. اما پايين بودنِ قيمت برخي از محصولات، نشانه‌ي عدم وجود کيفيت کالا نيست. شکيل‌نگار حتي براي ارزان‌ترين محصولات خود نيز کيفيت را اصل کار خود قرار مي‌دهد. از همين رو، سعي دارد ابتدا کيفيت آن کالا آزموده و ثابت گردد، سپس آن را به سبد محصولاتِ پيشنهادي شرکت اضافه نمايد.

خريد پرينتر استوک و تحويل پرينتري نو؟

چيزي که بيشتر مشتريانِ محصولات استوک را نگران مي‌کند، سلامت و ارزش خريد کالاست. که آيا واقعا يک محصول استوک ارزش خريد و پول خرج کردن دارد، يا خير؟ پرينتر استوکي که در شکيل نگار به فروش مي‌رسد، از نظر کيفيت، ارزش خريد و کارکرد کوچک‌ترين تفاوتي با پرينترهاي نو ندارد. اين شرکت تمامي پرينترهاي استوک خود را گلچين کرده، تا مطابق با رضايت و سليقه‌ي شما باشد. پس مي‌توان گفت که شما با خريد پرينتر استوک از شکيل‌نگار، گويي يک پرينتر نو را تحويل مي‌گيريد و نه يک محصول استوک!

تاريخچه‌ي طولاني فعاليت شکيل‌نگار در عرصه‌ي فروش پرينتر استوک، حضور قوي اين شرکت را در ميان ساير شرکت‌هاي معتبر فروش پرينتر ثابت کرده است. از سويي، شکيل‌نگار سعي دارد تا با مشاوره و راهنمايي دقيق و حساب‌شده‌ي مشتري، به او کمک کند تا بهترين خريد ممکن را تجربه نمايند.

(خريد پرينتر از شکيل‌نگار)

تجربه‌ي يک خريد باارزش در شکيل‌نگار

ما مطابق با نياز شما، پرينتر استوک مناسب را آماده کرده‌ايم. تنها کافي‌ست که شما سري به محصولات اين شرکت بزنيد، تا به طور کامل از حرفه‌اي بودن عملکرد اين شرکت اطمينان حاصل کنيد. قيمت‌هاي رقابتي در اين شرکت، موجب مي‌شود که شما هم بتوانيد پرينتر استوک محبوب خود را خريداري کنيد، و هم مقدار قابل‌توجهي از پولي را که براي خريد پرينتر پس‌انداز کرده بوديد، براي خود نگه داريد. تمامي محصولاتي که در پلتفرم اين شرکت به فروش مي‌روند، چه از نظر کيفيت و چه از نظر عملکرد، ضمانت شده‌ي شکيل‌نگار هستند. بنابراين نيازي به کوچک‌ترين نگراني در رابطه با اصالت و سلامت کالا نخواهيد داشت.

سرعت بالاي تامين کالا توسط شکيل‌نگار، آن را تبديل به يکي از سريع‌ترين تامين‌کنندگان پرينتر استوک در ايران ساخته است. شکيل نگار بيزينس خود را در خدمت به مردم و مشتريان مي‌داند. از اين رو، کاملا مشتري را تا زمان نهايي شدنِ خريد راهنمايي مي‌کند. اگر از خريد يک پرينتر مطمئن نيستيد، يا نمي‌دانيد کدام پرينتر بيشتر با نيازهاي شما مطابقت دارد؛ کار را به شکيل‌نگار بسپاريد. شکيل نگار در چنين زمان‌هايي ديگر نقشِ تامين‌کننده‌ي کالا را نخواهد داشت. بلکه راهنما و دوستِ شما تا پايان فرآيند خريد و ارسال کالا (و حتي پس از آن) خواهد بود. مي‌توانيد با مراجعه به کارشناسان هميشه در صحنه‌ي اين شرکت، از مشاوره‌ي شکيل‌نگار نيز بهره‌مند گرديد. از قيمت‌هاي باورنکردني شکيل‌نگار که بگذريم، گوناگونيِ کالاها واقعا ارزش خريد از اين شرکت را بالا مي‌برند.


[ بازدید : 73 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پمپ موتورخانه

شنبه 29 بهمن 1401
18:46
عشقولی بلاگ


پمپ موتورخانه

معمولا آب گرم و سرد موتورخانه با استفاده از سيستم هاي انتقال آب معمولي به سمت ترمينال هاي سرمايشي و گرمايشي ساختمان بخصوص ساختمان هاي دو يا سه طبقه هدايت نمي شوند. به اين منظور از موتورخانه مرکزي استفاده مي گردد. در چنين مواقعي از پمپ براي انتقال آب به سمت ترمينال ها استفاده مي کنند. پمپ موتورخانه با توجه به تعداد طبقات و ترمينال هاي ساختمان داراي ظرفيت و اندازه هاي مختلفي مي باشد.

تعمير پمپ موتورخانه

با توجه به مواردي که در قسمت فوق به آنها اشاره کرده ايم، پمپ موتورخانه يکي ازبخش هاي مهم موتورخانه بشمار مي رود. پمپ نيز مانند هر قطعه ديگري ممکن است در اثر عواملي همچون عدم توجه به سرويس هاي دوره اي، استفاده بيش از حد از موتورخانه، قرار دادن پمپ در مکان نامناسب، آلودگي هاي محيطي و وجود هوا در لوله هاي موتورخانه خراب شود و نياز به تعمير داشته باشد.

در اکثر مواقع مشکل پمپ موتورخانه با يک سرويس جزئي برطرف مي شود اما چنانچه پمپ به طور کامل از کار افتاده باشد بايد نسبت به تعمير و يا تعويض آن اقدام کنيد. تکنسين هاي متخصص در زمينه تاسيسات ساختماني و تعمير موتورخانه مي توانند در چنين مواقعي به شما کمک کنند. به اين منظور مي توانيد از تاسيسات نوبهار کمک بگيريد. تکنسين هاي تاسيسات نوبهار به بررسي مشکل به وجود آمده مي پردازند و چنانچه لازم باشد پمپ موتورخانه را تعمير و يا تعويض مي کنند.

پمپ سيرکولاتور

به منظور تامين آب گرم در سيستم هاي گرمايشي از پمپ سيرکولاتور استفاده مي شود. پمپ هاي سيرکولاتور بر اساس عواملي همچون مقدار آب دهي و مقدار فشار به چند دسته تقسيم مي شوند که از مهمترين آنها مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • پمپ سيرکولاتور خطي: اين پمپ ها فضاي کمي را اشغال مي کنند زيرا دهانه ورودي و خروجي در راستاي خط لوله و دقيقا رو به روي هم قرار دارند.
  • پمپ سيرکولاتور زميني: در اين پمپ ها دهانه ورودي رو به بالا مي باشد و مکش پمپ از انتها انجام مي شود. ظرفيت هد و دبي توليدي در پمپ هاي سيرکولاتور زميني نسبت به پمپ هاي سيرکولاتور خطي بيشتر است.
  • پمپ سيرکولاتور آب بند (گلند دار): در اين پمپ ها يک آب بند وجود دارد که مانع از نشت آب به داخل و يا بيرون پمپ مي گردد. اغلب پمپ هاي سيرکولاتور خطي بزرگ و سيرکولاتور زميني از اين نوع مي باشند.
  • پمپ سيرکولاتور بدون آب بند (گلند لس): موتور اين پمپ ها به گونه اي طراحي مي شود که معمولا آب دورن پمپ در روتور مي چرخد و موتور را خنک مي کند.

تعمير پمپ سيرکولاتور

در مواردي ممکن است بر اثر عوامل مختلفي همچون قديمي و فرسوده شدن، پمپ سيرکولاتور خراب شود. در چنين مواقعي عملکرد صحيح خود را از دست مي دهد و بايد تعمير گردد. تعمير پمپ سيرکولاتور توسط تاسيسات نوبهار انجام مي شود. به طور کلي خدماتي که تاسيسات نوبهار در زمينه عيب يابي و تعمير پمپ سيرکولاتور ارائه مي کند عبارتند از:

  • بررسي فشار و دماي آب
  • بررسي دماي ياتاقان ها
  • بررسي فشار آب ورودي و خروجي پمپ
  • بررسي ميزان دبي پمپ
  • بررسي آمپر الکتروموتور
  • بررسي وضيعيت صداي پمپ

تکنسين هاي تاسيسات نوبهار با بررسي موارد فوق نسبت به مشکل به وجود آمده به تعمير پمپ سيرکولاتور مي پردازند.

پمپ هاي تحت فشار

پمپ هاي تحت فشار با ذخيره سازي آب با فشار مناسب، از روشن و خاموش شدن مکرر پمپ جلوگيري مي کنند. هرچه مخزن اين پمپ ها بزرگ تر باشد تعداد دفعاتي که پمپ روشن و خاموش مي شود کاهش مي يابد که اين موضوع مي تواند به افزايش طول عمر مفيد پمپ کمک کند.

به طور کلي از مزاياي استفاده از پمپ هاي تحت فشار مي توان به کاهش مصرف برق، کاهش استهلاک شبکه آبرساني و کاهش استهلاک پمپ اشاره کرد.

خدمات تاسيسات نوبهار

تاسيسات نوبهار با بيش از 40 سال تجربه در زمينه لوله کشي ساختماني و صنعتي، نصب و تعمير انواع موتورخانه، نصب و تعمير پمپ موتورخانه، تعمير پمپ سيرکولاتور، تعمير پمپ هاي تحت فشار، نصب انواع سرويس بهداشتي، نصب انواع پکيج، نصب انواع شيرآلات و... آماده خدمت رساني به شما مشتريان عزيز مي باشد. جهت کسب اطلاعات بيشتر در زمينه ارائه خدمات توسط تاسيسات نوبهار مي توانيد به صورت رايگان با مشاوران ما در تماس باشيد.


[ بازدید : 34 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چرا ورزشکاران بايد ليزر موهاي زائد انجام دهند؟

شنبه 8 بهمن 1401
8:57
عشقولی بلاگ

عنوان: چرا ورزشکاران بايد ليزر موهاي زائد انجام دهند؟

ليزر موهاي زائد مدتي است مورد توجه افراد زيادي قرار گرفته است مخصوصا افرادي که شيفته زيبايي هستند، اما ما در اينجا قصد نداريم به طور معمول در مورد ليزر موهاي زائد صحبت کنيم بلکه سعي داريم به صورت تخصصي در مورد تاثير ليزر موهاي زائد و حذف مو بر بدن ورزشکاران صحبت کنيم.

آيا ميدانستيد اکثر ورزشکاران در رشته هاي مختلف ورزشي از جمله خانم ها و آقايان هميشه با موهاي زائد خود درگير هستند و هر کدام به نحوي با رشد آنها مبارزه ميکنند؟

آيا مي دانستيد که ورزشکاران حذف مو با ليزر را به روش هاي سنتي حذف موهاي زائد ترجيح مي دهند؟

چرا؟

خب، قبل از پاسخ دادن به آن، ابتدا بايد با نحوه عملکرد ليزر موهاي زائد آشنا شويد.

ليزر موهاي زائد چگونه کار مي کند؟

درمان ليزر موهاي زائد با قرار دادن نواحي مورد نظر پوست ورزشکار با پرتوهاي ليزر با شدت بالا عمل مي کند. پرتو ليزر به لايه هاي اوليه پوست نفوذ کرده و به فوليکول هاي موي ناحيه مورد نظر مي رسد.

انرژي گرمايي پرتو ليزر به فوليکول مو منتقل مي‌شود که در نهايت تا 90 روز غيرفعال مي‌شود.

پس از آن، حتي اگر فوليکول موي درمان‌شده به طور کل از بين نرود و بخواهد به فعاليت خود ادامه دهد و شروع به توليد تارهاي موي بدن کند، ديدن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود، زيرا ضخامت کمتري دارند و مقدار رنگدانه هاي موي بدن کمتر شده و موها در بدن به سختي ديده ميشوند.

پس ليزر يکي از چالش هاي هميشگي ورزشکاران را برطرف کرده است.

ليزر موهاي زائد چه مزايايي براي ورزشکاران دارد؟

ورزشکاران براي ارتقاي بازي خود تلاش زيادي مي کنند و ليزر موهاي زائد چالش هاي قبل از تمرين و ورزشِ آنها را کمي آسان تر مي کند.

چگونه؟

خب، ليزر مزاياي زير را براي يک ورزشکار ارائه مي دهد:

1.ورزشکاران مي‌توانند با ليزر موهاي زائد از آسيب ديدگي جلوگيري کنند.

ساييدگي هاي پوست در برخي رويدادهاي ورزشي مانند دوچرخه سواري، کشتي، فوتبال و... موضوعي رايج است و دليل آن ساده است. لباس ورزشي تنگ همراه با اصطکاک مداوم با آن به پوست ورزشکار که مملو از موهاي بدن است مي تواند منجر به آسيب هاي پوستي شود.

ويا اصطکاک بين دو ورزشکار رقيب که همواره در برخي از ورزش ها که با هم تنش بدني دارند، موهاي زائد باعث ساييدگي و آسيب ديدگي ميشود.

شايد حتي افراد عادي و غير ورزشي هم اين موضوع را به خوبي درک کنند که کشيده شدن موهاي بدن توسط لباس ها و اصطکاک با سطوح چه درد و آسيبي به بدن ميتواند وارد کند.

براي جلوگيري از تمام اين موارد، ورزشکاران درمان ليزر موهاي زائد را از کلينيک‌هاي معتبر پوست انتخاب مي‌کنند، زيرا نه تنها موهاي بدن را براي مدت طولاني از بين مي‌برد، بلکه پوست درمان‌شده را از عوارض جانبي دور نگه ميدارد.

حال سوال پيش مي آيد چه کلينيک و چه دستگاه ليزري براي ورزشکاران مناسب است؟

شما ميتوانيد اين سوال را از کارشناسان شرکت کارمانيا طب بپرسيد که کار فروش و واردات دستگاه هاي ليزر مو و دستگاه ليزر تيتانيوم وارداتي شرکت کارمانيا طب را انجام ميدهند، بپرسيد که حتما شما را در اين زمينه راهنمايي خواهند کرد.

2.با ليزر موهاي زائد ورزشکاراني که در فعاليت هاي ورزشي مهم شرکت مي کنند، راحت تر خواهند بود.

ورزشکاران در فعاليت هاي ورزشي سنگين و مهم شرکت مي کنند، بدن خود را به حد نهايي مي رسانند و با تمرينات و اراده محض خود پيروز اين رويداد مي شوند. آنها همه اين کارها را در حالي انجام مي دهند که لباس هاي ورزشي تنگ به تن دارند. اگر قبل از شروع يک رويداد ورزشي، موهاي بدن خود را با استفاده از ليزر موهاي زائد از روي پوست خود پاک نکنند، ممکن است در طول مسابقه به دليل ايجاد پارگي در پوست خود از تارهاي موهاي زائد بدن احساس ناراحتي کنند.

علاوه بر اين، بر عملکرد کلي آنها در اين رويداد نيز تأثير منفي مي گذارد و حتي ممکن است آنها را از جايگاه سکو باز دارد!

پس ورزشکاري که قصد شرکت در مسابقات مهم و حساس را دارد که اين رويدادها نياز به تمرکز ذهني بالايي دارند نبايد قبل از مسابقات درگيري ذهني بي اهميتي مثل موهاي زائد را داشته باشد که نياز به شيو يا هر چيز ديگه اي دارد.

يک ورزشکار حرفه اي در هر رشته اي قبل از هر چيزي از مزاحمت ها و درگيري فکري بي اهميت مثل موهاي زائد خلاص ميشود.

3.با ليزر موهاي زائد ظاهر کلي يک ورزشکار نيز بهبود خواهد يافت.

ورزشکاران بايد بهترين ظاهر خود را داشته باشند زيرا هر قدمي که برمي‌دارند توسط اطرافيانشان يا از طريق لنز دوربين‌ها ثبت و بررسي مي‌شود. بنابراين، اگر آنها موهاي بدن خود را اپيلاسيون يا اصلاح کنند، پوست آنها علائم نامطلوبي را نشان مي دهد، اما زماني که بهترين درمان ليزر موهاي زائد را از يک کلينيک پوستي معتبر انتخاب کنيد، اينطور نيست.

انتخاب کلينيک معتبر و انتخاب بهترين دستگاه ليزر موهاي زائد را ميتوانيد به کارشناسان شرکت بازرگاني کارمانيا طب بسپاريد زيرا اين شرکت سالهاست که در زمينه واردات و خريد و فروش دستگاه هاي ليزر مو فعاليت ميکند.

ورزشکاري که اخيراً پوست خود را تحت ليزر موهاي زائد قرار داده است، مي‌تواند مستقيما با هواداران روبرو شود يا در جلسات مطبوعاتي شرکت کند، زيرا درمان ليزري کاهش موهاي زائد بدن هيچ نشانه‌اي از آسيب پوستي بر جاي نمي‌گذارد.

چه رشته هاي ورزشي بايد ليزر موهاي زائد را انجام دهند؟

امروزه ورزشکاران تمامي رشته هاي ورزشي اين نياز را در خود ميبينند که بدن خود را ليزر کنند ما در اينجا رايج ترين آنها را نام ميبريم و بررسي ميکنيم.

دوچرخه سواران: حالي که مزاياي آيروديناميکي از بين بردن موهاي پا براي دوچرخه سواران اندک است، اما درمان خراش هاي جاده اي را آسان تر مي کند. بدون مو بودن کمک مي کند تا زخم ها راحت تر درمان شوند و سريع تر بهبود يابند.

شناگران: مانند دوچرخه سواران، لباس هاي شناي تنگ نيز موها را مي کشند. با اين حال، بر خلاف دوچرخه سواران، از بين بردن موهاي بدن در واقع مزاياي آيروديناميکي در آب دارد و مي تواند زمان شنا را بهبود بخشد.

دوندگان: پارگي و خراشيدگي پوست يک مشکل رايج در بين دوندگان است. مو نه تنها به ساييدگي کمک مي کند، بلکه مانع استفاده از دارو براي از بين بردن زخم ها مي شود.

بدنسازان: موهاي بدن مانع از نمايش عضلات حجيم و کات شده مي شوند. بدنسازي رشته اي است که رابطه مستقيمي با زيبايي بصري بدن دارد پس با ليزر مو بهتر و زيباتر روي صحنه مسابقه ديده ميشوند.

ورزش هاي گروهي پرطرفدار: ورزش هايي همچون فوتبال، واليبال، بسکتبال و... جز پر طرفدارترين ورزش هايي هستند که ميتوان تمام دلايل ذکر شده را براي اينها نيز نام برد به علاوه اينکه اين ورزش ها بيشتر مورد توجه رسانه ها و طرفداران ميباشند که اين موضوع را با اهميت تر ميکند.

نتيجه گيري و معرفي شرکت کارمانيا طب براي مشاوره درمورد ليزر موهاي زائد

همانطور که گفته شد ليزر مو يکي از مهمترين عواملي است که تمامي ورزشکاران بايد اهميت ويژه اي به آن بدهند نکته هميشگي در مورد ليزر موهاي زائد انتخاب کلينيک مناسب و دستگاه ليزر مناسب ميباشد که مشاوران سايت کارمانياطب واردکننده دستگاه هاي ليزر مو، دستگاه هاي زيبايي، دستگاه هاي لاغري، بادي آنالايزر و... همواره آماده پاسخگويي به شما ورزشکاران گرامي در هر زمينه اي ميباشند.

منبع: karmaniateb.ir


[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

معرفي 4 وب سايت تخصصي ساختمان

پنجشنبه 6 بهمن 1401
18:47
عشقولی بلاگ

معرفي 4 وب سايت تخصصي ساختمان

بيمه آسانسور جزو بيمه‌هاي مسئوليت است که براي دريافت غرامت فوت و نقص عضو اجرا مي‌شود. شرکت‌هاي بيمه براي جبران حادثه‌هاي ناشي از حوادث آسانسور طراحي شده تا هزينه‌ها کاهش پيدا کنند. اين بيمه نامه را مي‌توان براي خسارت‌هايي مانند: نقص عضو و غرامت فوت استفاده کرد. از طرفي هم بيشتر ساختمان‌ها نياز به آسانسور دارند و در صورتي که اين بيمه نامه را تهيه نکنند بايد هزينه‌هاي ايجاد شده را از جيب خود پرداخت کنند. به طور حتم افراد براي جابه جايي بين طبقات ترجيح مي‌دهند که از آسانسور استفاده کنند تا پله‌ها که همين رفت و آمد‌ها باعث مي‌شود قطعات آسانسور در برخي از مواقع به علت استفاده زياد دچار نقص فني شود. البته در برخي از مواقع ممکن است که اين خرابي‌ها با خسارت‌هاي مالي و جاني همراه باشد. از اين رو با توجه به قانون مدني مسئوليت، هزينه‌ها بايد براي فرد يا افراد زيان ديده جبران شود. تا انتهاي متن همراه ما باشيد تا با پوشش‌ها و شرايط بيمه نامه آسانسور بيشتر آشنا شويد.

r3_cckw.jpg

اويم شاهانه

https://www.evimshahane.com/

به گزارش مجله معماري : بنابراين بعد از هشت سال و نيم بالاخره تصميم گرفتم وارد دنياي پادکست شوم. من هيجان زده هستم که اين رسانه را به جعبه ابزار خود اضافه کنم زيرا فکر مي کنم پادکست من در واقع به جاي نوشتن يک پست وبلاگ، رسانه طبيعي تري براي من است. من معتقدم که نويسنده وحشتناکي هستم، اما در واقع فکر مي‌کنم سخنران نسبتاً جذابي هستم – به ويژه در محيط معمولي مکالمه بين دوستان و همکاران.

در اين قسمت اول، ما يک کاراکتر را توسعه مي دهيم، همانطور که من شما را با لندون ويليامز آشنا مي کنم – که ميزبان من در اين ماجراجويي خواهد بود – و در مورد اينکه چرا اين کار را انجام مي دهيم، اهداف و اهداف ما براي پادکست چيست، صحبت مي کنيم. … و ما در اين قسمت اول فقط از چند سوراخ خرگوش پايين مي رويم.

راه اندازي ما در محل بسيار آسان و مستقيم است. از آنجايي که لندون به معناي واقعي کلمه در دفتر کنار من مي نشيند، ما به سادگي پشت ميز خود در هنگام ضبط مجدد قسمت نشستيم. اگر کسي در مورد تنظيمات ما و تجهيزات مورد استفاده ما سوالي دارد، فقط در نظرات زير بپرسد. پس از غواصي بسيار عميق در فناوري و تجهيزات ضبط، فکر مي‌کنم در يک تنظيم پادکست سطح متوسط ??بسيار خوب تسلط خوبي دارم. البته، پس از گوش دادن به قسمت اول ما، نظر نهايي را در مورد آن خواهيد گفت.

مجله ساختمان

https://majalehsakhteman.com/

اطلاعات بيشتر در مورد اين محصول
هنگام طراحي نماي ساختمان، طراح بايد الزامات عملي و فني را با زيبايي شناسي که هويت ساختمان را مشخص مي کند، متعادل کند.

نماهاي چوبي عمودي به طور فزاينده اي محبوب هستند، زيرا آنها يک راه حل نماي زيبا هستند که مي توانند گرماي لمسي و پويايي سايه بازي را به ساختمان بياورند.

طراحي و مشخصات نماي عمودي پروفيل بخش مهمي از ايجاد يک نماي زيبا و کاربردي است که آسيب هاي استفاده و عناصر را تحمل مي کند.

فوت و فن ساختمان

https://footofansakhteman.com/

بازسازي ساختمان را به حرفه اي ها واگذارکنيد
تبديل خانه شما به يک خانه رويايي

آرکا ديزاين

https://arkadesign.info/


برچسب ها: معرفی , 4 , وب , سایت , تخصصی , ساختمان ,
[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

راهنماي خريد بهترين آسياب قهوه در بازار

شنبه 26 آذر 1401
8:56
عشقولی بلاگ

راهنماي خريد بهترين آسياب قهوه در بازار

Top of Form

در اين پست قصد داريم راهنمايي صفر تا صد براي خريد بهترين آسياب قهوه را داشته باشيم تا شما بتوانيد با خيال آسوده و در کمترين زمان بهترين آسياب قهوه را انتخاب کنيد. قبل از هر چيز بهتر است در مورد انواع آسياب قهوه بررسي داشته باشيد تا بتوانيد گرايندر قهوه مورد نظر خود را گزينش کنيد.

انواع آسياب قهوه در بازار

  • آسياب قهوه خانگي

اين مدل آسياب همانطور که از اسمش معلوم است بيشتر براي منازل يا کافي شاپ هاي کوچک مورد استفاده قرار مي گيرد. زيرا توانايي چندان بالايي نسبت به گرايندرهاي صنعتي ندارد. آسياب هاي خانگي بيشتر توانايي آسياب قهوه به صورت درشت و متوسط را دارد و اغلب نمي توانند آسياب قهوه را به صورت پودر نرم آماده کنند. اين مدل آسياب به منظور قهوه ترک مورد استفاده قرار مي گيرد از اين رو دستگاه آسياب قهوه خانگي که بتواند آسياب قهوه ترک را ارائه دهد بسيار قدرتمند و حرفه اي است. قيمت گرايندر قهوه حرفه اي نسبت به دستگاه آسياب قهوه خانگي .معمولي بيشتر است.

  • آسياب قهوه نيمه صنعتي

اين مدل آسياب ها بيشتر براي قهوه فروشي ، رستوران ها، کافي شاپ ها مورد استفاده قرار مي گيرد و قدرت و توانايي آنها از آسياب قهوه خانگي بيشتر است. در اصل قدرت موتور، توانايي آسياب، درجه بندي براي انواع آسياب به صورت ريز و درشت و ... همگي در سطح بالاتري از گرايندرهاي آسياب قهوه خانگي هستند. از اين رو به آنها گرايندر قهوه نيمه صنعتي گفته مي شود. آسياب هاي قهوه نيمه صنعتي قادر هستند در کمترين زمان بيشترين حجم قهوه را آسياب کنند. و همچنين اغلب اين دستگاه ها قابليت آسياب قهوه ترک را دارند. همان طور که مي دانيد قيمت آسياب قهوه نيمه صنعتي .بسيار بيشتر از آسياب هاي خانگي است.

  • آسياب قهوه صنعتي

گرايندر آسياب قهوه صنعتي يکي از پرقدرت ترين و حرفه اي ترين آسياب هاي قهوه است که بيشتر براي قهوه فروش هاي بزگ، رستوران ها و کافي شاپ هاي شلوغ که حجم آسياب قهوه بيشتر است مورد استفاده قرار مي گيرد. آسياب قهوه صنعتي قيمت .بيشتري نسبت به دو مدل قبلي دارد. قدرت و توانايي آسياب قهوه صنعتي بسيار بيشتر از مدل هاي نيمه صنعتي و خانگي است. اين دستگاه آسياب مي تواند در کمترين زمان ممکن بيشترين حجم آسياب را در ظرفيت هاي مختلف داشته باشد. از اين رو شايد گفت بهترين آسياب قهوه است.

d4_jxr.jpg

بهترين آسياب قهوه برقي خانگي

مارک ها و برندهاي آسياب قهوه برقي خانگي در بازار زياد هستند و همين مساله سردرگمي براي خريد ايجاد مي کند. اما اگر شما ويژگي هاي بهترين آسياب قهوه خانگي را بدانيد به راحتي مي توانيد بهترين برند را متناسب با بودجه خود انتخاب کنيد.

  • داشتن قدرت و توانايي بالا براي آسياب ( بررسي قدرت موتور)
  • داشتن تيغه هاي محکم و مقاوم با مهارت آسياب يکدست و حرفه اي (تيغه هاي مخروطي - تيغه هاي تخت) (جنس تيغه بهتر است استيل يا جنس آلياژ فولادي باشد.) يکي از مهم ترين قسمت هاي يک اسياب تيغه هاي آن است زيرا اين تيغه ها هستند که آسياب را انجام مي دهند و مستقيماٌ با دانه هاي سخت قهوه در ارتباط هستند. از اين رو بررسي تيغه دستگاه آسياب قهوه خانگي مهم است.
  • داشتن درجه بندي مناسب ( هر چقدر تعداد درجات آسياب بيشتر باشد دست شما براي آسياب انواع قهوه بازتر است و بالعکس! از اين رو بهتر است آسياب قهوه اي را انتخاب کنيد که درجه بندي مناسبي داشته باشد و بتواند نياز شما را رفع کند.
  • امکان تميز کردن ساده دستگاه و قابليت شستشو محفظه قهوه ( اثرات قبلي آسياب قهوه در گرايندر باعث مي شود طعم و مزه آسياب هاي قهوه جديد تحت تاثير قرار گيرد و قهوه کيفيت لازم را نداشته باشد به همين دليل بعد از هر بار استفاده بهتر است دستگاه به دقت تميز شود اين مساله زماني که محفظه قابل جداسازي باشد به راحتي امکان پذير است)
  • توانايي آسياب يکدست و يکنواخت در هنگام آسياب بسيار مهم است زيرا قبل از دم آوري حرفه اي قهوه بايد آسياب خوبي داشته باشيد از اين رو بهتر است اين مساله را در خريد بررسي کنيد.
  • قيمت مناسب نسبت به کارايي و قابليت هاي دستگاه آسياب قهوه خانگي يکي ديگر از مواردي است که بايد به آن توجه داشته باشيد زيرا برخي آسياب ها بدون دليل قيمت بالايي دارند و کارايي لازم را نيز ندارند و برعکس به همين دليل براي بررسي قيمت گرايندر قهوه بهتر است مقايسه اي بين عملکرد آنها با يکديگر داشته باشيد تا بتوانيد بهترين آسياب قهوه را با توجه به بودجه خود انتخاب کنيد.

بهترين آسياب قهوه صنعتي و نيمه صنعتي

همانطور که مي دانيد يک گرايندر قهوه صنعتي و نيمه صنعتي بايد براي به يدک کشيدن بهترين داراي ويژگي هاي منحصر به فردي باشد از جمله:

  • گرايندر قهوه صنعتي و نيمه صنعتي حتماً بايد داراي فن خنک کنندگي باشد. چرا فن خنک کنندگي براي گرايندرهاي صنعتي و نيمه صنعتي ضرورت دارد؟ شايد اين پرسش براي شما هم مطرح باشد. همانطور که مي دانيد گرايندرهاي صنعتي براي حجم زيادي از قهوه مورد استفاده قرار مي گيرند از طرفي دانه هاي قهوه سخت هستند در اثر کارکرد دستگاه به صورت ناخودگاه در طولاني مدت دستگاه گرم مي شود و همين گرما مي تواند بر روي کيفيت قهوه اثر بگذارد (باعث برشته شدن قهوه شود) به همين دليل لازم است دستگاه مدتي متوقف شود تا دما و گرماي آن کاهش يابد و اين باعث زمان بر بودن کار مي شود. اين در حالي است که دستگاه هايي که داراي فن خنک کنندگي هستند به راحتي مي توانند بدون مشکل در ساعات زيادي بدون هيچ مشکلي کار کنند.
  • آسياب هاي قهوه صنعتي و نيمه صنعتي بايد تيغه هاي مستحکم و قدرتمندي داشته باشند و البته دقيق نيز باشد. اگر تيغه ها از جنس استيل و فولادي باشند بهترين حالت ممکن است. اما دقت تيغه کاملاً به شکل و نحوه حرکت آن وابسته است. اگثر دستگاه هاي قهوه صنعتي از تيغه هاي تخت بهره مي برند. البته همين جا بايد يادآوري کنم برخي از برندهاي آسياب قهوه صنعتي و نيمه صنعتي قدرت آسياب قهوه ترک را ندارند و نمي توانند آسياب هاي پودري و ريز آماده کنند. به همين دليل بايد قبل از خريد آسياب قهوه صنعتي اين مساله را مورد بررسي قرار دهيد.
  • قدرت گرايندر هم يکي ديگر از ويژگي هاي مهم محسوب مي شود. رابطه مستقيمي بين قدرت موتور و عمر و دوام دستگاه برقرار است زيرا هر چقدر قدرت بيشتر باشد استهلاک کمتر است و فشار کمتري به دستگاه وارد مي شود. علاوه بر اين شما مي توانيد در کمترين زمان ممکن بهترين بهره وري را داشته باشيد.
  • هاپر يا مخزن بزرگ کمک مي کند تا شما حجم بيشتري از قهوه ار يکجا آسياب کنيد همچنين بايد هاپر قابليت جدا شدن و شستشو داشته باشد در غير اين صورت کيفيت و خروجي کار شما عالي نخواهد بود. اکثر گرايندرهاي صنعتي بين 3 تا 5 کيلو گرم ظرفيت هاپرشان است.
  • داشتن تنوع درجات بخصوص در گرايندرهاي صنعتي يک ضرورت است زيرا شما بايد بتوانيد براي انواع دستگاه هاي قهوه ساز پودر قهوه آماده کنيد در غير اين صورت دستگاه کاربردي نيست! به همين دليل بايد درجه زبري و نرمي متنوعي در دستگاه تعبيه شده باشد تا هر نوع آسيابي را امکان پذير کند.
  • انتخاب بدنه محکم و مرغوب را هم فراموش نکنيد بسياري از آسياب ها متاسفانه جنس بدنه مرغوبي ندارند و شايد در نگاه اول اين مساله چندان مهم نباشد اما در نظر داشته باشيد به مرور زمان اثرات قهوه بر روي بدنه ظاهر مي شود اگر بدنه جنس مرغوبي نداشته باشد اين اثرات ماندگار خواهند بود و باعث از بين رفتن زيبايي ظاهري آسياب شما مي شوند پيشنهاد ما انتحاب آسياب هايي از جنس فلزي با پوشش استاتيک مي باشد.
  • آسياب قهوه صنعتي با کمترين پرتي هم يکي ديگر از ويژگي هاي بهترين گرايندر قهوه صنعتي و نيمه صنعتي است. يک اسياب معمولي حدوداً بين 200 تا 300 گرم پرتي را دارد اين در حالي است که آسياب هاي قهوه حرفه اي اين مساله به حداقل يا به صفر مي رسد. با توجه به اينکه دانه هاي قهوه گران هستند در آسياب هاي پشت سر هم، اين فرآيند باعث صرفه جويي اقتصادي مناسبي است.
  • طراحي ظاهري و داشتن رنگبندي متنوع هم مي تواند از آيتم هاي مهم باشد بخصوص که قرار است براي مکان هايي همچون قهوه فروشي و کافي شاپ ها به عنوان دکور استفاده گردد.
  • ضمانت و خدمات پس از فروش هم از ديگر از فاکتور هاي مهم يک دستگاه آسياب قهوه صنعتي مي باشند. همانطور که مي دانيد دستگاه هاي گرايندر با کارکرد زياد نياز به تعمير و نگهداري پيدا مي کنند و بايد قطعاتي از آنها عوض شود؛ اگر اين قطعات در بازار موجود نباشد و يا در صورت وجود با قيمت نجومي ارائه شود مقرون به صرفه نخواهد بود.
  • قيمت اسياب قهوه صنعتي يکي از خوصوصياتي است که با در نظر گرفتن فاکتورهاي ياد شده بالا پايين مي شود.

آسياب قهوه صنعتي ايراني بخريم يا خارجي ؟ چرا؟

همانطور که مي دانيد قيمت انواع آسياب قهوه خارجي بسيار بالاتر از ايراني است. از طرفي آسياب قهوه با برندهاي خارجي به دلايل خاصي پشتيباني و خدمات پس از فروش ندارند. به همين دليل بعد از بروز مشکل يا خرابي شما بايد هزينه هاي زيادي را براي تهيه قطعه و لوازم پرداحت کنيد و در برخي از موارد بايد دستگاه جديد جايگزين نماييد از اين رو پيشنهاد ما خريد آسياب قهوه ايراني است زيرا اين مشکلات را نخواهد داشت. خوشبختانه صنعت قهوه و آسياب قهوه رشد چشمگيري داشته و صنعتگران توانمند توانسته اند آسياب هاي عالي را عرضه کنند. يکي از برندهاي مطرح آسياب قهوه در ايران برند يوکار است. آسياب قهوه يوکار با داشتن تمام ويژگي هاي مهم توانسته يکي از بهترين آسياب هاي ايراني در کشور باشد. براي اطلاع از مشخصات آسياب قهوه يوکار يا ديدن قيمت گرايندهاي قهوه يوکار مي توانيد به وب سايت اين مجموعه سر بزنيد.

منبع: https://canvas.apu.edu/eportfolios/2946/as/______


[ بازدید : 94 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum

جمعه 25 آذر 1401
10:10
عشقولی بلاگ

در همين راستا دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum مي‌تواند امکانات و نکات مثبت سه طول موج مختلف را ارائه کرده و مي‌تواند عملکرد خوبي را مانند ليزرهايي که تنها با يک طول موج فعال مي‌شوند را به نمايش بگذارد.. با در نظر گرفتن دستاوردهاي ده ساله اين دستگاه ليزر، توليد آن يعني کمپاني Alma Laser ليزر Soprano Ice Platinum را در ورژن خاصي و در سال 2016 ميلادي به صورت جهاني عرضه به فروش رساند. اين دستگاه ليزر از تکنولوژي خوشه‌اي دايود بهره مي‌برد. نسخه پلاتينوم اين دستگاه ليزر يعني Soprano Ice Platinum از سه طول موج به صورت همزمان بهره مي‌گيرد و از يک هند پيس يکپارچه استفاده مي‌کند. با توجه به توضيحات ارائه شده دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum مي‌تواند به صورت همزمان بافت‌هاي متفاوت را مورد هدف قرار داده و به ساختار فوليکول وارد شود. با قرار دادن جذب و نفوذ در سه سطح مختلف با سه نوع طول موج متفاوت، در کنار يکديگر اين نوع ليزر پيشرفته توانايي انجام درمان‌ براي مخاطب‌ها را به ساده‌ترين شکل ممکن ارائه مي‌کند.

ليزر آلما و استفاده از تکنولوژي SHR

تکنولوژي SHR يکي از راهکارهاي بسيار خوب براي رفع موهاي زائد توسط ليزر آلما است. اين راهکار تنها روش مورد تاييد به صورت کلينيکي است که تقريبا هيچ درد و عوارض جانبي را به همراه ندارد. دستگاه ليزر Soprano Ice Platinum از روش و تکنولوژي SHR بهره ‌مي‌گيرد تا بيمار مطمئن باشد که در جريان درمان امنيت و فرايندي آسان را براي از بين بردن موهاي زائد پيش رو دارد. از آنجايي که قرار گرفتن فوليکول‌هاي مو در مقابل منبع انرژي مي‌تواند براي پوست مشکلات مختلفي از جمله تروما را به همراه داشته باشد، تکنولوژيSHR مي‌تواند با گرم کردن پوست تا دمايي که فوليکول آسيب ببيند، از رشد مجدد مو در ناحيه مد نظر پيشگيري کند. البته در در زمان استفاده از اين درمان و تکنولوژي، بافت‌هاي اطراف محيط مورد درمان آسيب خاصي نمي‌بينند. اين ليزر مي‌تواند با تکرار اشعه نور، دما را به ميزاني برساند که از لحاظ تراپي نقطه ضعف خاصي را براي پوست ايجاد نکند. در اين ميان ليزر آلما از فرايند motionTM نيز استفاده مي‌کند. اين تکنيک به درمانگر اطلاع مي‌دهد که هندپيس در حين درمان مداوم در حال حرکت باشد و متوقف نشود. بدين ترتيب پوست به شکلي کامل تحت درمان قرار خواهد گرفت. ترکيب اين سه طول موج اجازه مي‌دهد که درمانگر به سطحي بهتري از درمان دسترسي داشته باشد. با استفاده از اين متود سطح مقطع بيشتري از پوست تحت درمان قرار خواهد گرفت. اين اولين بار است که يک دستگاه ليزر مي‌تواند چنين قدرت درماني را به درمانگر و البته بيمار ارائه کند. همه اين ويژگي‌ها صرفا در يک دستگاه به فروش خواهد رسيد.

https://alexdiode.ir/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-soprano-ice-platinum/


برچسب ها: دستگاه , لیزر , Soprano , Ice , Platinum ,
[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آشنايي با انواع ريمل ها

يکشنبه 6 آذر 1401
11:03
عشقولی بلاگ

ريمل چشم را ميتوان از محبوبترين ابزار زيبايي براي خانم ها در نظر گرفت که استفاده از آن بسيار راحت است که اثر در لحظه خوبي را ميگذارد. ريمل ميتواند مژه ها حجيم تر نشان داده و چشمان شما را زيباتر کند.

ريمل ها ميتوانند انواع مختلفي بسته به نوع، رنگ ماده و برس داشته باشند که اثرات مختلفي را برروي صورت و همين طور مژه ها دارند. در انتخاب ريمل بايد به نوع، رنگ چهره، چشم و حالت مژه ها آنرا انتخاب کنيد چراکه تاثير بسزايي در حالت چهره شما ميتواند بگذارد.

در ادامه قصد داريم تا شما را با انواع ريمل ها آشنا کنيم:

آشنايي با انواع ريمل ها

ريمل حجم دهنده يا Volume Mascara

اين نوع ريمل ها باعث ميشود تا مژه ها پرپشت تر نشان داده شوند. از آنجاييکه فرمول غليظ تري دارند و داراي ترکيبات پليمرهاي سيليکون يا موم هستند، باعث ميشود تا مژه پرپشت تري داشته باشيد.

ريمل حجم دهنده براي بانواني که مژه هاي نازک يا باحجم کم اما فاصله زياد است بسيار مناسب بوده، اينطور ريمل ها به خاطر داشتن برس تپل و ضخيم ميتوانند با يک حرکت درست حجم زيادي از ريمل را در تمام جهت هاي مژه بنشانند.

ريمل بلندکننده يا Lengthening Mascara

ريمل بلندکننده از موادي مثل الياف تشکيل شده که ميتوانند خودشان را به مژه چسبانيده تا مژه ها ظاهر بلندتري به خودشان بگيرند. در اينجور ريمل ها از فرمولي استفاده ميشود که بدون تجمع ريمل روي مژه، ميتوان چند لايه از آنرا روي هم زد که براي مژه هاي باحجم کافي اما کوتاه بهترين گزينه محسوب ميشود.

ريمل فر کننده وظيفه آنرا دارد که به مژه ها شکل بدهد و آنها را به سمت بالا هدايت کند. همانطور بالاتر گفتيم، ريمل فر کننده از پليمر و رزين تشکيل شده که به حفظ کردن فر مژه موقت خيلي کمک ميکند.

اگر خواهان اثر بيشتر هستيد بايد مقدار زيادي را به ريشه مژه بزنيد تا شکل بگيرد، اين ريمل براي بانواني که مژه هاي صاف و بدون حالت دارند ميتواند يک گزينه مناسب به حساب آيد.

ريمل ضدآب يا Waterproof Mascara

همانطور که از اسمش پيداست، اين ريمل دربرابر آب و عرق مقاوم بوده و نميگذارد تا اطراف چشم سياه بشود. ريمل ضدآب از موم و روغن هاي معدني تشکيل شده که اگر زياد عرق ميکنيد و پوست چرب داريد يا اهل گريه کردن هستيد! ميتواند يک گزينه مناسب براي شما به حساب آيد، چراکه استفاده از ريمل ضدآب باعث ميشود تا هاله سياه رنگ دور چشم تشکيل نشود.

ريمل هاي تقويتي

ريمل هاي تقويتي به حجم دادن معروف هستند و ميتوانند مژه را تقويت کرده، آنرا پرپشت و بلند کنند.

ريمل فيبري يا Fiber Mascara

با استفاده از ريمل هاي فيبري هنگام حرکت با مژه ها درگير شده و همه اطراف آنرا ميپوشاند.

ريمل جدا کننده ي مژه

اين محصول همه کاره به حساب مي آيد، چراکه هم حجم دهنده است و هم ضخيم کننده که عموما به عنوان ضدآب نيز عرضه و معرفي ميشود. باتوجه به اينکه غلظت و بافت هاي اين ريمل به طور کاملا مساوي روي مژه ها پخش ميشود، هر مژه به صورت جداگانه با فر زيبايي نشان داده شده و ظاهري زيبا را براي شما به ارمغان مي آورد.

ريمل اکليلي

ريمل هاي اکليلي در بازار به دو شکل پودري و مايع نيز موجود بوده که به طور مساوي روي مژه ها ميتواند پخش شده تا در يک نقطه جمع نشود. زماني که ميخواهيد براي مهماني از آنها استفاده کنيد، به راحتي ميتوان ظاهري زيبا و درخشان را داشته باشيد که رنگ هاي مختلفي هم دارد.

ريمل هاي رنگي يا Colored Mascara

اگر قصد داريد تا آرايشي متفاوت داشته باشيد، کافيست تا به چهره خود يک ميکاپ بولد با ريمل هاي رنگي ايجاد کنيد. البته به اين موضوع هم توجه کنيد که مژه هاي پلک پايين راهم بايد بزنيد.

شکل برس آن ميتواند محل برخورد ريمل با مژه ها را نيز تعيين کند و براي افزايش حجم و ضخامت آن بايد برس ضخيم باشد و همين طور موهاي بيشتري نيز داشته باشيد. ريمل هاييکه عمل فر را انجام ميدهند، براي بالابردن مژه ها يک چوب منحني مانند نيز دارند.

اکثر برندهاي توليدکننده لوازم آرايشي براي ريمل بلندکننده، يک چوب باريک و مستقيم قرار ميدهند که شبيه به شانه است. در قسمتي از مژه که قصد برجسته کردن آنرا داريد بايد بيشتر ريمل بزنيد.

براي چشماني بازتر، ريمل را بايد در وسط چشمان خودتان زده و بيشتر براي بالا بردن مژه بايد ريمل را به گوشه هاي چشم بزنيد.

آشنايي با انواع ريمل باتوجه به ماده و ترکيبات آنها

انواع ريمل ميتواند بسته به موادي که داخل آن استفاده شده باشد فرق کند:

ريمل پودري

در ريمل پودري به آن چند قطره آب اضافه کرده و مژه هايتان را از ريشه تا سر آن رنگ ميکنيد، اين ريمل فورا روي مژه هاي شما نشسته و به گونه اي بنظر ميرسد که مژه مصنوعي گذاشتيد!

اين مورد براي زمانيکه عجله داريد يا ميخواهيد به جايي برويد خيلي به کار مي آيد ولي براي مراسم هاي بلند مدت اصلا مناسب نيست.

ريمل کرمي

با استفاده از ريمل هاي کرمي ميتوان حجم، سنگيني و عمق را درست کرد. اين نوع ريمل ميتواند به راحتي پخش شده و براي استفاده از آنها نيازمند ابزار نيز هستيد. ريمل هاي کرمي براي مژه هاي کم پشت مناسب بوده و بيشتر مژه ها را نشان ميدهد.

ريمل مايع

اينجور ريمل ها به راحتي پيدا شده و بيشتر بين بانواني که مژه هاي فِرشده دارند بيشتر رايج است. ريمل مايع خاصيت تيزکننده داشته و برخي از اين مدلها پخش ميشوند ولي در برخي ديگر ضدآب بوده و به هيچ عنوان پخش نميشوند.

2 اشتباه رايج در ريمل زدن

ريمل زدن اشتباهات مختلفي دارد، که اگر به آن توجه کنيد کمتر دچار خطا ميشويد:

ريمل زدن به روشهاي اشتباه

بسياري از خانم ها ابتدا قسمت بالايي مژه خود را شانه ميزنند، اين يعني استفاده از ريمل را از انتهاي مژه شروع کرده و اين موضوع باعث ميشود تا مژه سنگين بشود. در نتيجه اين عمل باعث ميشود تا حالت شکننده به خودش بگيرد.

زمانيکه استفاده از ريمل به ناحيه انتهايي مژه ميرسد، بايد خيلي مراقبت کنيد چراکه بخش هاي زيادي از مژه با ريمل پوشش دهي نميشود و عدم رعايت ترتيب باعث ميشود تا ريمل پخش شده يا چهره به سمت کثيف شدن برود.

عدم خشک کردن مژه

استفاده از ريمل نيازمند طي شدن مراحل خاص به خودش را دارد، اين مراحل براي آرايشي دلنشين و مطلوب مورد توجه قرار ميگيرد. خشک شدن مژه يکي از مراحل استفاده از ريمل به حساب مي آيد.

خشک کردن براي افرادي که مژه بلند دارند اهميت زيادي داشته و در صورتيکه به خشک کردن مژه بعد از ريمل زدن توجه نکنيد و به کار خودتان ادامه دهيد ممکن است شاهد نامرتب شدن ريمل و بروز لکه هاي سياه رنگ دور چشم باشيد.

ريمل خوب از کجا بخرم؟

اسکين بازار، فروشگاه اينترنتي جامع لوازم آرايشي و بهداشتي در ايران براي بانوان ايراني است که سعي دارد تا با ارائه محصولات باکيفيت و برند، نظر مشتريان خودش را در سراسر ايران عزيز جلب کند. جهت خريد ريمل خوب ميتوانيد به اسکين بازار مراجعه کنيد.

منبع : مووي ناين


برچسب ها: آشنایی , با , انواع , ریمل , ها ,
[ بازدید : 99 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درخت پسته چيست

جمعه 27 آبان 1401
15:32
عشقولی بلاگ

درخت پسته چيست

کاشت درخت پسته؛ به عنوان يک محصول بسيار سود آور، همواره مورد توجه کشاورزان و باغداران بوده است. پس از کشت پسته، کشاورزان بايد در مدت زمان نسبتا طولاني، منتظر ثمردهي درختان پسته باشند. نحوه کاشت، کودهي، سم پاشي و رفع آفات پسته مي‌تواند در برداشت پسته مرغوب تقش مهمي را ايفا کند. توضيحات کاملتر در سايت معتبر آلفا نهال به ادرس زير:

https://alphanahal.ir/

در اينجا سعي داريم با کاشت نهال پسته؛ بيشتر آشنا شويم و کليه نکات مهم و ضروري در کاشت درخت پسته؛ باکيفيت را مورد بحث و بررسي قرار دهيم.

بيوگرافي کاشت درخت پسته

درخت پسته؛ ازجمله درختاني محسوب مي‌شود که مخصوص مناطق معتدل و گرم است. اين درخت در مناطق سردسير رشد خوبي ندارد و در برابر سرماهاي شديد دوام نمي‌آورد. ريشه‌هاي پسته، کاملا عميق مي‌شوند؛ بنابراين خاکي که پسته در آن کاشته مي‌شود، بايد قابليت نفوذ خوبي داشته باشد تا ريشه‌ها بتوانند به خوبي در خاک نفوذ کنند. ارتفاع درختان پسته معمولا کم است. پس از کاشت نهال پسته؛ تا به بار نشستن آن، چند سال طول مي‌کشد.

انواع روش کاشت درخت پسته

کاشت پسته و پرورش باغ پسته يکي از بهترين انتخاب‌ها براي زمين‌هايي است که داراي شرايط اقليمي و آب وهوايي مطلوب هستند. به طور کلي در کشور ايران نهال پسته به 2 روش کشت ميشود:

  • کشت بذر پسته در زمين اصلي
  • تهيه نهال پسته و کاشت در زمين اصلي: شما ميتوانيد نهال پسته را در خزانه؛ گلدان و يا در زمين اصلي بکاريد.

هريک از اين روش‌ها مزايا و معايب خاصي دارند. شما بايد با توجه به نوع نياز و مدت زمان مدنظرتان يکي از اين دو روش را انتخاب نموده و باغ پسته خود را احداث کنيد. از مزاياي خريد نهال پسته به جاي کاشت بذر:

  • صرفه جويي در زمان حداقل 2 سال
  • تهيه نهال تضمين شده و سالم عاري از آفات و بيماري‌ها از نهالستان معتبر
  • برخورداري از پشتيباني دائمي نهالستان
  • انجام عمليات پيوند و ضدعفوني و هرس توسط نهالستان
  • احتمال عدم گيرايي نهال نسبت به بذر کمتر است.

https://alphanahal.ir/pistachio-seedlings/

کاشت بذر در زمين

براي کاشتن بذر پسته بايد در زمين‌تان جوي‌هايي با عرض 50 تا 100 سانتي‌متر ايجاد کنيد. اين جوي‌ها يا گودال‌ها بايد عمقي حدود 50 الي 70 سانتي‌متر داشته باشند. بعد از آن نيز بايد بذر مورد نظرتان را حدود 12 ساعت در آب خيس کنيد و سپس آن‌ها را در عمق 2 الي 3 سانتي‌متري از خاک چال کنيد.

توجه داشته باشيد که براي رشد بهتر بذر پسته بايد بر روي آن‌ها مقداري ماسه بريزيد. آبياري به بذر را بايد هر 10 الي 15 روز 1 بار انجام دهيد و بعد از آن نيز منتظر بمانيد تا بذر جوانه بزند و شروع به سبز شدن کند.

کاشت نهال

براي کاشت نهال پسته، بايد نهال نر و ماده را با هم بکاريد تا باردهي درخت بهتر صورت بگيرد. به طور معمول بايد در کنار هر 15 درخت ماده، از 1 درخت نر کمک بگيريد. اما براي اين‌ که کاشت درختان پسته به‌ صورت اصولي و بهتر صورت بگيرد، مي‌توانيد تعداد درختان نر را افزايش دهيد. بعد از کاشت نهال پسته نيز بايد نکات لازم همچون کوددهي، آبياري و هرس درخت را با دقت انجام دهيد تا درختان‌تان از بين نرود.

کاشت پسته در گلدان

براي کاشتن پسته در گلدان بايد در اوايل فصل بهار مراحل و اقدامات لازم را انجام دهيد. در اولين مرحله بايد کيسه‌هاي پلاستيکي سياه‌رنگي را تهيه کنيد و سپس ‌آن‌ها را با استفاده از کود زراعي، ماسه و کود حيواني پر کنيد. بعد از انجام اين کارها، بايد بذري که از قبل خيس کرده‌‌ايد را در آن بکاريد و روي آن‌ها را بپوشانيد تا شروع به جوانه زدن کنند. بعد از اين‌ که بذر شروع به جوانه زدن کرد، مي‌توانيد آن‌ها را به داخل گلدان انتقال منتقل کنيد.

کاشت در خزانه

در اين روش بايد زميني به مساحت 10 الي 30 متر آماده کنيد. سپس بذرهايي که از قبل خيس شده‌اند را در فاصله‌ مشخصي از يکديگر بکاريد. مناسب‌ ترين فاصله براي کاشت بذر پسته در خزانه 10 تا 15 سانتي‌ متر است. بعد از کاشت بذر بايد ? روز يک‌بار آبياري اين گياهان را انجام دهيد و در آخر نيز نهال‌ها را مي‌توانيد حدود ? الي ? سال در زمين نگه داريد و سپس آن‌ها را به زمين اصلي منتقل کنيد.

کاشت نهال پسته

پس از خريد نهال پسته نوبت به کاشت آن در باغ ميرسد. شما بايد ابتدا با تراکتور خاک را شخم عميق (تا 2 متر) بزنيد. تا تمامي لايه‌هاي سخت و سنگين خاک بشکند و با هم مخلوط شود. با توجه به نقشه زمين و فواصل کاشت درختان و طرح توجيهي بايد چاله‌هاي کاشت نهال را در فواصل مناسب در خاک ايجاد کنيد. پس از قرار دهي نهال در خاک آن را با مخلوطي از کود دامي پوسيده و خاک مرغوب پر نماييد. و روي آن با پا فشار دهيد تا اکسيژن خاک خارج شود.

نهال پسته به صورت نر و ماده وجود دارد. به ازاي هر 15 درخت ماده؛ 1 درخت نر پسته بکاريد.

براي کاشت نهال پسته بايد فاصله مناسبي از زمين مورد نظرتان را مشخص کنيد و درختان را با فاصله‌ مناسبي از يک‌ديگر بکاريد. دقت داشته باشيد که بين نهال‌هاي پسته فضاي کافي وجود داشته باشد، در غير اين صورت ممکن است بعدا درختان فضاي لازم براي رشد نداشته باشند. به‌ طور معمول توصيه مي‌کنيم براي کاشت درخت پسته، فاصله‌اي بين 4 الي 5 متر را در نظر بگيريد.

زمان مناسب براي کاشت نهال پسته:

بهترين زمان کاشت پسته بستگي به شرايط محيطي، رقم گياه و شيوه تکثير آن دارد. و به طور کلي کاشت پسته به چند دسته کلي زير تقسيم مي شود:

در روز هاي آفتابي و گرم تابستان و يا يخبندان و روز هايي كه باد شديد است از كاشتن نهال پسته بايد اجتناب شود.

در منطقه هاي داراي آب و هواي گرم و متعدل و همچنين در نواحي با اقليم نيمه سردسير، بهترين زمان كاشت نهال پسته، فصل پاييز پس از خواب رفتن نهال مي باشد.

در منطقه هايي با اقليم سردسير بهترين زمان کاشت نهال پسته، بعد از سپري شدن يخبندان مي باشد.

در انتها زمان كاشت نهال پسته در فصل پاييز بايد به شکلي تنظيم و برنامه ريزي شود كه ريشه نهال با محيط جديد قبل از فرا رسيدن يخبندان انس پيدا کند، بنابراين بايد انتها زمان كاشت ? تا ? هفته قبل از بيداري ظاهري نهال درخت پسته باشد.

قلمه زدن درخت پسته چگونه صورت مي‌پذيرد:

براي قلمه زدن و پيوند درخت پسته، سه روش متداول وجود دارد. پيوند شکمي، پيوند لوله‌اي و پيوند اسکنه‌اي، سه روش پيوند زدن پسته هستند. براي موفقيت پيوند زدن بايد شرايط محيطي، نزديکي پايه و پيوند، حذف آفات و ساير عوامل موثر در رشد پسته رعايت شود.

در پيوند شکمي، ‌روي پوست پايه يک برش عمودي زده مي‌شود؛ يک برش ديگر نيز بر روي آن زده مي‌شود تا به شکل T دربيايد. در پيوند لوله‌اي انتهاي پايه را قطع مي‌کنند و پوست آن را تا محل پيوندک بر مي‌دارند. در پيوند اسکنه‌اي نيز پايه را روي قطرهاي 3 سانتي متري تا 10 سانتي متري قرار مي‌دهند. در پيوند اسکنه‌اي، پيوندک را از شاخه‌هاي يک ساله مي‌گيرند.

پيوند زدن درخت پسته

عمليات پيوندزني درختان از ديگر مراحل کاشت و پرورش درخت پسته به شمار مي رود. در ايران به سه روش، درختان پسته را پيوند زني مي کنند که شامل پيوند لوله اي، پيوند شکمي و پيوند اسکنه اي مي باشد.

هم اينک بخاطر سادگي، سرعت عمليات و درصد بالاي جوش خوردن بين پيوندک و پايه، استفاده از پيوند ماسوره اي( لوله اي) رواج يافته است و ميزان تکثير ?? درصد درختان پسته به همين روش مي باشد. بوجود آمدن هر گونه خراش در تنه يا شاخه هاي درخت صمغ دار موجب تراوش صمغ مي شود. به اين ترتيب يک شکاف افقي در پيوند شکمي نهال پسته، به شکل تي انگليسي معکوس در پائين شکاف عمودي زده مي شود تا ترشح صمغ از رشد جوانه پيوندک جلوگيري نکند.

نحوه کاشت پسته

زميني براي كاشت پسته مناسب است كه خاک لوم داشته باشد و حداقل سه متر، عمق داشته باشد. مناسبترين فاصله براي کاشت پسته بين درختان، ? – ? متر ميباشد درحاليکه اين فاصله بين رديف ها بايد ? – ? متر باشد. از دو روش زير مي توانيد براي کاشت درخت پسته استفاده کنيد:

روش کشت مستقيم:

کاشت پسته در روش اول، به صورت مستقيم در زمين اصلي ميباشد. درصورت شور نبودن آب باغ ميتوان در زمين اصلي، پسته را سبز كرد بدين دليل که در اين روش، رشد نهال بيشتر است. بهتر است در اين جهت از پسته هاي دست پوست استفاده کنيد يعني پسته هايي كه از طريق دستگاه، پوست گرفته شده اند، براي كاشت در اين شيوه توصيه نميشوند. ابتدا پسته ها را در اوايل فروردين ماه بشوييد، سپس در آب بخوابانيد. آب آنرا بمدت دو تا سه بار عوض كنيد و بمدت ?? ساعت داخل آب باشد و پس از گذشت اين زمان از آب دربياوريد و روي يک سيني، بين يک پارچه نخي پهن كنيد و در يک اتاق با دماي حدود ?? درجه سانتيگراد قرار دهيد تا جوانه بزند.

اين نکته را در نظر بگيريد که پسته ها همواره بايد رطوبت داشته باشند و به اصطلاح نبايد پارچه خشک شود و وقتي جوانه ها نيم سانتيمتر شد، مي توانيد آن را به زمين اصلي منتقل کنيد. جوانه ها در زمان كاشت بايد به طرف پائين باشند. بعد از اين که پسته را کاشتيد، بايد از مخلوط كود گاوي و كمي ماسه بر روي سطح خاک بريزيد و اگر فکر ميکنيد که جانوراني مثل روباه و كلاغ، پسته ها را بيرون مي آورند بايد به وسيله خار و يا ظرف يكبار مصرف، روي آنرا بپوشانيد تا جوانه ها حفظ شوند.

روش گلداني:

در روش گلداني مي توانيد پس از تهيه ي بذر خام پسته، مراحل را انجام دهيد:

در داخل يک حوله يا دستمال مرطوب، بذر يا دانه پسته را بپيچيد. روي پارچه را گاهي اوقات برداريد تا به بذر ها برسد. دماي اتاق( بين ?? تا ?? درجه) به عنوان بهترين دما براي نگهداري مي باشد. تقريباً بعد از گذشت يک هفته بذرها جوانه ميزنند. بعد از جوانه زدن بذرها، آن ها را درون يک گلدان سوراخ دار بگذاريد. در هر مرحله که دانه ها ريشه دادند و ريشه ي آن ها بزرگ تر شد بايد آنرا به يک گلدان بزرگ تر منتقل کنيد.( اين کار را تا زماني که دانه ها تبديل به نهال شدند ادامه دهيد). بهتر است بين ? الي ? سال، نهال ها داخل گلدان نکهداري شوند و پس از آن در خاک مغذي در فصل پائيز يا بهار بکاريد.( حتماً خاک را تقويت کنيد). نحوه ي کاشت نهال پسته در خاک به صورت عمودي ميباشد و با استفاده از خاک، اطرافش را پر کنيد و بعد از انجام اين کار، حتماً آبياري کنيد تا منافذ خالي پوشيده شوند و ريشه ي نهال نپوسد.

خاک مناسب براي کاشت پسته :

قبل از هر اقدامي براي کشت پسته و هر محصول ديگر و همچنين اعمال مديريت در باغ هاي موجود بايد خصوصيات ظاهري يا شکل شناختي، فيزيکي و شيميايي خاک محل مورد نظر مطالعه گردد. به اين منظور اقدام به حفر پروفيل به عمق 2 متر مي شود به طوري که بتوان در اين پروفيل نيمرخ عرضي خاک را به طور کامل مشاهده کرد و لايه هاي مختلف خاک را شناسايي نمود. در پروفيل حفر شده بايد خصوصيات ظاهري خاک مانند ضخامت و ترتيب لايه هاي خاک، بافت، ساختمان، گچ، آهک، استحکام، خلل و فرج و وجود احتمالي لايه هاي سخت و… مورد توجه و بررسي قرار گيرد. همچنين تعيين عمق تراکم ريشه هاي ريز در پروفيل حائز اهميت است چون در مديريت کوددهي، حفر چالکود و عمق آن کاربرد دارد. بسته به خصوصيات خاک و مديريت آبياري، ريشه هاي اصلي پسته تا عمق بيش از 2 متر نفوذ ميکند ولي معمولا ريشه هاي ريز يا مويين که نقش اصلي را در جذب آب و عناصر غذايي دارند، عمق نفوذ بيش از يک متر را ندارند. بسياري از مشکلات باغ هاي پسته مربوط به خصوصيات ظاهري، فيزيکي و رابطه آب، خاک و گياه است. عليرغم اين مسئله معمولا به خصوصيات شيميايي و حاصلخيزي(که البته اين خصوصيات هم در جايگاخ خود مهم هستند) بيشتر توجه ميشود.

خاک معمولا داراي ساختار يکنواختي نيست و لايه لايه بوده و هر لايه داراي ضخامت و ويژگي هاي خاص خود است، بنابر اين نمونه برداري خاک از لايه هاي مختلف خاک انجام ميشود.

اما در صورت يکنواخت بودن خاک، از اعماق مساوي 30 يا 40 سانتي متري تا حداقل 120 سانتي متري نمونه برداري صورت ميگيرد. اين نمونه ها جهت تعيين خصوصيات فيزيکي و شيميايي به آزمايشگاه منتقل مي گردد. شناسايي خاک و نتايج تجزيه آزمايشگاهي کمک ميکند که محدوديت هاي خاک جهت کشت پسته مشخص شود.

بهترين خاک مناسب پسته ، خاک هاي ليموني سبک يعني شن و رس ميباشد.در اراضي سبک مصرف کود براي برداشت رضايت بخش است ولي در اراضي رسي سنگين که رطوبت را به مقدار زياد و براي مدتي طولاني در خود نگه ميدارند،کاشت پسته نتيجه رضايت بخشي نميدهد و مقدار محصول چندان قابل توجه نخواهد بود.درخت پسته تا اندازه اي تحمل شوري خاک را دارد.

در صورتي که کاشت پسته در راضي بسيار شور و يا شور و قليا و سديمي،مد نظر ميباشد به جاي جوي و پشته ، نواري به عرض حداقل يک متر و با عمق مناسب(جهت آبگيري به حجم کافي)ايجاد شده و نهال درست در وسط اين نوار کشت شود.

به طور كلي درختان پسته خاك عميق و با بافت سبك تا متوسط را بيشتر مي پسندند.

برداشت پسته

وقتي بلاخره و درنهايت پسته ها رسيدند نوبت به برداشت آنها ميشود. از نشانه هاي اينکه مطمئن شويد پسته هايتان رسيده اند اين است که رنگ پوسته ها از سبز و زرد به قرمز تغيير ميکند و گاها پوسته ترک ميخورد. وقتي اين نشانه هارا مشاهده کرديد بايد سريعا براي برداشت محصول تان اقدام کنيد. چون در اين بازه محصول شما بسيار آسيب پذير است و امکان دارد آفات به آن حمله کنند.

برداشت پسته خيلي آسان است. فقط کافيست درخت را بلرزانيد تا پسته ها به زمين بريزند و شما آنها را جمع کنيد. فراموش نکنيد که درختان پسته ، درختاني دوساله هستند. يعني يک سال محصول زياد ميدهند و يکسال محصول کمتر . ميانگين محصول دهي درختان جوان پسته بين 1 تا 2 کيلوگرم محصول خالص است.يا 3 تا 6 کيلوگرم محصول تازه . همينطور که درخت شما بزرگتر و بزرگتر ميشود حجم محصولات توليدي اش هم بيشتر ميشود. بطوريکه در بين سال هاي 7 تا 10 ام بين 6 تا 10 کيلوگرم آجيل خشک به شما ميدهد. يک درخت بالغ پسته ميتواند تا 15 کيلوگرم آجيل خشک براي شما توليد کند.

درختان پسته، درختاني دوساله هستند يعني يک سال محصول زياد داده و يکسال محصول کمتر مي دهند .زماني که پسته ها رسيدند، رنگ پوسته ها از سبز و زرد به قرمز تغيير ميکند و پوسته ترک ميخورد. پس وقتي اين نشانه هارا مشاهده نموديد ، محصول تان را برداشت کنيد زيرا ممکن است آفات به پسته حمله کنند.

ميانگين محصول دهي درختان جوان پسته بين 1 تا 2 کيلوگرم استو پس از بزرگ شدن درخت پسته محصول افزايش يافته و درخت بين سال هاي 7 تا 10 ، 6 تا 10 کيلوگرم آجيل خشک براي شما توليد مي کند.

https://alphanahal.ir/خريد-نهال/


برچسب ها: درخت , پسته , چیست ,
[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عشقولی بلاگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]