????? ???? ??? ?? ???

يکشنبه 12 شهريور 1402
9:52
عشقولی بلاگ

احتمالا همه شما در کودکي با اين اسباب بازي ها برخورد کرده ايد. لگو آجرهاي پلاستيکي محبوبي هستند که اشکال مختلف را با هم ترکيب مي کنند. اين اسباب بازي سال هاست مورد استفاده کودکان قرار مي گيرد و نسل هاي زيادي با آن خاطره دارند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب هستند که افراد در هر سني تمايل دارند با آنها بازي کنند. همچنين ممکن است بخواهيد اطلاعاتي را در مورد اينکه بازي لگو چيست و تاريخچه ساخت لگو چگونه بوده است بدانيد.

لگو چيست

فکر نمي کنم کسي باشد که نداند اسباب بازي لگو چيست. البته همه شما اين اسباب بازي ها را از دوران کودکي خود مي شناسيد. حتي اگر با شرکت لگو آشنايي نداشته باشيد، احتمالا اشکال مختلفي را با اسباب بازي هاي آن ساخته ايد. اما به طور کلي براي اينکه بفهميم لگو چيست بايد بگوييم که اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيکي هستند که مي توان آنها را مانند آجر روي هم چيد. بنابراين، مي توانيد هر شکلي را که مي خواهيد با آنها ايجاد کنيد.

لگو يکي از اسباب بازي هاي مورد علاقه کودکان است و همه بچه هاي دنيا طرفدار آن هستند. اگر به تاريخچه شرکت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه خواهيد شد که اين برند براي ساليان متمادي هميشه يک برند محبوب بوده است. اين تکه هاي رنگارنگ کوچک براي کودکان بسيار جذاب هستند و علاوه بر جنبه بازي، مي توانند در رشد خلاقيت و آموزش کودک نيز موثر باشند.

در واقع، کودکان در حين بازي با اتصال مکرر قطعات و جدا کردن آنها مهارت هاي بسياري را ياد مي گيرند. با توجه به کارايي بالا و مزاياي فراوان اين اسباب بازي، به عنوان يک اسباب بازي کامل و مفيد به حساب مي آيد.

تاريخچه اسباب بازي هاي لگو

اکنون که مي دانيد لگو چيست، بهتر است تاريخچه شرکت لگو را بدانيد. شايد برايتان جالب باشد که اين شرکت چگونه کار خود را آغاز کرد و به مرور زمان به عنوان يک برند معروف شناخته شد.

آقاي اوله کرک کريستيانسن مخترع و سازنده لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تاسيس کرد. حالا ممکن است اين سوال براي شما پيش بيايد که لگو يعني چه؟ در دانمارکي لگ به معناي بازي و گود به معناي خوب است که براي ساختن اين کلمه از آن استفاده کردند. در واقع لگو ترکيبي از دو کلمه دانمارکي و به معناي خوب بازي کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کريستينسن در و پنجره براي ساختمان هاي چوبي مي ساخت. در سال 1932، به دليل مشکلات مالي و شرايط نامناسب اقتصادي، شرکت او دچار بحران شد و وضعيت شرکت بسيار نامرتب بود. به همين دليل، او تصميم گرفت براي بهبود وضعيت، عروسک هاي چوبي بسازد و بفروشد. در واقع مي توان گفت که تاريخچه کمپاني لگو از همين لحظه آغاز مي شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازي هاي زيادي کرد. اين اسباب بازي ها همان لگوهاي امروزي بودند که از چوب ساخته مي شدند و عمدتاً به صورت هواپيما، ماشين و ... عرضه مي شدند.

پس از مدتي آقاي کريستينسن به فکر انتخاب نام مناسب براي شرکت خود افتاد و در نهايت با کمک ساير همکاران نام لگو را براي اين شرکت انتخاب کرد. از آنجايي که براي موسس گروه لگو کيفيت اسباب بازي هايش اهميت زيادي داشت، از بهترين چوب براي ساخت آنها استفاده کرد.

با توجه به کيفيت و جذابيت محصولات شرکت اسباب‌بازي لگو، زماني که افراد بيشتري با اين اسباب‌بازي آشنا مي‌شوند و متوجه مي‌شوند لگو چيست، تعداد خريد اين شرکت افزايش يافته و اين روند ادامه پيدا کرده است. در تاريخچه شرکت لگو در طول جنگ جهاني مشخص مي شود که اين اسباب بازي ها حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست نداده اند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي شود.

همانطور که گفتيم برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده مي کرد. اين روند ادامه داشت تا اينکه در سال 1947 مديريت شرکت لگو تصميم گرفت از پلاستيک به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده کند.

پس از مرگ اوله کرک کريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شرکت لگو با مديريت پسرش ادامه يافت. در سال 1960 بود که کارخانه اسباب بازي سازي لگو ناگهان آتش گرفت. در حالي که نيمي از اسباب‌بازي‌هاي کارخانه هنوز از چوب ساخته مي‌شدند، آتش افزايش يافت و خسارت زيادي به شرکت وارد کرد. پس از اين اتفاق، شرکت لگو از پلاستيک براي توليد تمام اسباب بازي هاي خود استفاده کرد. اما در اين سال ها، افراد بيشتري با برند لگو در کشورهاي ديگر آشنا شدند. اين برند محبوبيت زيادي در جهان به دست آورده است و محصولات آن در فرانسه، آلمان، سوئد، بريتانيا و ... به فروش مي رسد.

بعداً شرکت اسباب‌بازي لگو قطعات و تجهيزات بيشتري را براي بازي کودکان عرضه کرد. اين شرکت همچنين مکعب هاي پلاستيکي بزرگ تري توليد کرد تا کودکان نيز بتوانند از آنها استفاده کنند. با گذشت زمان بسته بندي هاي جذاب تري از آجرهاي لگو با مدل هاي زيبا براي کودکان مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دريايي، قلعه ها و غيره در بازار ظاهر شد. هنگامي که مردم در سراسر جهان فهميدند لگو چيست، از بازي با آن لذت بردند و با آن خاطرات خوشي ساختند.


برچسب ها: ????? , ???? , ??? , ?? , ??? , ,
[ بازدید : 129 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عشقولی بلاگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]