سريال Black Mirror و ارتباط آن با دنياي متاورس

سه شنبه 24 اسفند 1400
9:53
عشقولی بلاگ

سريال Black Mirror و ارتباط آن با دنياي متاورس

سريال Black Mirror، سريالي بريتانيايي است که در سال 2011 به نمايش درآمد. در اين سريال دنيايي تخيلي را به نمايش گذاشته است که در آن انسان‌ها از طريق واقعيت مجازي و واقعيت افزوده با يکديگر تعامل دارند. درواقع زندگي واقعي، مجازي است؛ همه با يک سيستم کار مي‌کردند. اما داستاني که در سال 2011 به شکل يک سريال به تصوير کشيده شد؛ اکنون به واقعيت تبديل شده است.

اين موضوع براي افرادي که اين سريال را ديده‌اند هم ترسناک و در عين حال هيجان انگيز است.

نگاهي به سريال Black Mirror

s6_zd7.jpg

در سريال آينه سياه به ارتباط بين افراد و فناوري مي‌پردازد. در طول فصل اول اين سريال صرفا به چگونگي تاثير فناوري بر زندگي افراد بدون توجه به وضعيت آن‌ها اشاره شده است.

در فصل اول، قسمتي با عنوان The Entire History of You وجود دارد. اين فناوري به بررسي لنزهاي هوشمند مي‌پردازد که معمولاً انسان ها بايد هر چيزي را که مي بينند و تجربه مي کنند ضبط کنند. در اين تنظيمات، افراد بر خاطرات خود کنترل دارند. به نظر جذاب مي رسد، مخصوصاً زماني که مي‌توانيد هر زمان که بخواهيد، در ذهن خود جلسه کاري خود را مرور کنيد. حتي مي‌توانيد لحظه اي را که خيلي دوست داريد دوباره زنده کنيد.

اگر شما اين اثر چارلز بروکر را ديده باشيد، شباهت‌هاي بين ديدگاه زاکربرگ از آينده و آنچه در اين سريال به نمايش درآمده است را به خوبي درک مي‌کنيد. دنيايي را تصور کنيد که در آن مردم شما را براساس ميزان رتبه شما در شبکه‌هاي اجتماعي قضاوت کنند. حتي ممکن است به قضاوت مردم درباره اعتبار يک فرد با تعداد فالوورهايي که دارد نزديک باشد، اما در اين قسمت، حتي نحوه زندگي شما نيز تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

داستان شخصيتي را دنبال مي‌کند که مي‌خواهد رتبه بالايي دريافت کند تا درخواست وام مسکن خود را تاييد کند. او تقريباً هر کاري مي کند تا رتبه خود را بالا ببرد تا اينکه در پايان همه چيز را از دست مي‌دهد. اميدواريم که جهان به نقطه‌اي نرسد که براي زندگي به رتبه‌بندي رسانه‌هاي اجتماعي نياز باشد.

کاري که چارلز بروکر شروع کرد به نمادي براي آگاهي انسان تبديل شد و به ما اين امکان را داد که اگر کارت‌هايمان را درست بازي نکنيم، مي‌توانيم در مخمصه‌هاي تکنولوژي محور نيز قرار بگيريم. در نهايت، متاي زاکربرگ مانند هميشه اميدوارکننده و نوآورانه است، اما نحوه استفاده از آن به کاربران بستگي دارد.

آينده‌اي متحول با متاورس

تصور کنيد که ايجاد يک دنياي مجازي فراگيرتر که در آن مردم مي‌توانند کار کنند، بازي کنند، خريد کنند و تعامل بيشتري با مردم سراسر جهان داشته باشند؛ چگونه خواهد بود.

به گفته زاکربرگ، مدير عامل متا، متاورس يک محيط مجازي است که در آن مي‌توانيد با مردم در فضاهاي ديجيتالي حضور داشته باشيد. مي‌توانيد آن را به عنوان يک اينترنت تجسم يافته در نظر بگيريد که در درون آن هستيد نه اينکه فقط به آن نگاه کنيد. ما معتقديم که جانشين اينترنت موبايل خواهد بود.

گام‌هاي اساسي در حال انجام است و ثابت مي‌کند که روياي متاورس به تدريج آشکار مي‌شود. تماشاي وقايع در دهه‌هاي آينده جالب خواهد بود.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFTعلاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم همچنين از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.


برچسب ها: سریال , Black , Mirror , و , ارتباط , آن , با , دنیای , متاورس ,
[ بازدید : 104 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

امکانات يک خانه لوکس!

شنبه 21 اسفند 1400
18:30
عشقولی بلاگ

امکانات يک خانه لوکس!

شايد اشنايي با امکانات يک خانه لوکس براي شما نيز جذاب باشد اين مقاله نگاهي دارد به امکانات خانه هاي لوکس و براي زندگي لوکس يک راهکار ارائه مي کند

شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده باشد که يک خانه لوکس چه امکاناتي دارد؟ گسترش خانه هاي لوکس واقعيت امروز جامعه ماست. فارغ از چالش ها و پيامدهاي اجتماعي و فرهنگي اين پديده، زندگي در اين خانه ها بسيار هيجان انگيز است. گاهي اوقات حتي آشنايي با امکانات اين خانه ها براي ما جالب و جذاب است. در اين مقاله با نگاهي متفاوت به معرفي امکانات يک خانه لوکس مي پردازيم. با من همراه باشيد

يک خانه لوکس!

قبل از هرچيز بايد منظورمان از خانه لوکس را مشخص کنيم. از گذشته تا به امروز برخي از مناطق شهرهاي مختلف به لوکس بودن و قيمت بالاي زمين مشهور بوده اند. اين مناطق را حتي در شهرهاي کوچک هم مي توان پيدا کرد. عموما خانه هاي لوکس در مناطق لوکس (بالا شهر!) شهرها واقع مي شوند. اما همه خانه هاي موجود در اين مناطق لوکس نيستند. از جمله مثال هاي بارز براي يک خانه لوکس مي توان به برج هاي مسکوني اشاره کرد.

ساکنين اين برج ها عملا زندگي هتلي را تجربه مي کنند! خشکشويي، رستوران، امکانات تفريحي، خدمات نظافتي و … از جمله امکاناتي است که در برج هاي مسکوني لوکس ارائه مي شوند. اما داستان به اينجا ختم نمي شود. در داخل واحدهاي مسکوني اين برج ها نيز امکانات جذابي ارائه مي شود. طراحي هاي خاص، لوازم لاکچري و دکوراسيون هاي ويژه از جمله موارد ديگري است که در يک خانه لوکس به چشم مي آيد.

تفاوت هاي خانه هاي لوکس

خانه هاي لوکس تفاوت ها و شباهت هايي با هم دارند. اصلي ترين تفاوت آن ها در نوع طراحي و دکوراسيون داخلي آن هاست. علاوه بر اين برخي امکانات ارائه شده در ساختمان هاي مختلف با هم متفاوت است. به عنوان مثال برخي از اين خانه هاي لوکس استخر اختصاصي دارند و برخي ديگر استخر عمومي. برخي از اين برج ها فضاي سبز و زمين بازي کودکان دارند و گروهي ديگر از آن بي بهره هستند. همه اين تفاوت ها در کنار موقعيت مکاني، سن و معماري بنا در تعيين قيمت يک خانه لوکس موثر هستند.

امکانات مشترک خانه هاي لوکس

شايد سوال کنيد امکانات يک خانه لوکس چه ربطي به خانه هوشمند دارد؟ در اين بخش از مقاله پاسخ اين سوال را خواهيد گرفت. از جمله مشترکات خانه هاي لوکس مي توان به امکانات رفاهي خاص آن ها اشاره کرد.

سيستم امنيتي و حفاظتي چيست نصب خانه هوشمند اسمارت سکيوريتي شهر هوشمند

مهمترين وجه اشتراک ساختمان هاي لوکس بهره مندي از فناوري خانه هوشمند است. به کمک فناوري خانه هوشمند مي توانيد همه بخش هاي خانه را با استفاده از اپليکيشن نصب شده بر روي موبايل هوشمند خود کنترل کنيد.

از جمله امکانات ارائه شده در يک خانه لوکس هوشمند مي توان به موارد زير اشاره کرد:

  • کنترل هوشمند روشنايي
  • کنترل هوشمند لوازم برقي
  • کنترل هوشمند سيستم هاي سرمايش و گرمايش
  • کنترل هوشمند پرده و کرکره ها
  • فراخواني آسانسور هوشمند
  • نورپردازي هوشمند
  • شير آب و گاز هوشمند
  • آبياري هوشمند گلدان ها و فضاي سبز
  • درب پارکينگ هوشمند
  • سونا و جکوزي هوشمند
  • استخر هوشمند
  • و

نکته جالب توجه اين است که تمام اين امکانات با چند ابزارک هوشمند ارائه مي شوند. کليد لمسي هوشمند و رله هوشمند در کنار سنسورها تمام آن چيزي است که امکانات خانه هوشمند را فراهم مي کنند.

کليد لمسي هوشمند

از کليدهاي هوشمند براي کنترل تجهيزات روشنايي استفاده مي شود. وظيفه اين کليدها انتقال کنترل لامپ ها به بستر اينترنت است. اين کليدها شما را قادر مي سازند با موبايل لامپ ها را خاموش و روشن کنيد. کافي است اپليکيشن را باز کنيد و آيکون مربوط به لامپ مورد نظر را لمس کنيد. استفاده از کليد لمسي هوشمند در يک خانه لوکس ضروري نيست. برخي از برندها کنترل هوشمند روشنايي را به کمک رله هوشمند اجرا مي کنند.

رله هوشمند

رله ها پرکاربردترين تجهيزات هوشمند سازي ساختمان هستند. از اين ابزارک ها استفاده هاي زيادي مي شود. رله ها در يک خانه لوکس کارهاي زيادي انجام مي دهند. تمام امکاناتي که در بالا به آن ها اشاره کردم را مي توان به کمک رله ها ارائه داد. رله هاي هوشمند انواع مختلفي دارند. تعداد کانال و حداکثر جريان قابل تحمل هر کانال رله، مهمترين فاکتورها در انتخاب رله هوشمند است. رله ها اغلب به صورت تابلويي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين موضوع سبب ايجاد تغييراتي در سيم کشي ساختمان مي شود.

سنسورهاي هوشمند

عموما در يک خانه لوکس هوشمند از سنسورها استفاده هاي زيادي مي شود. از جمله مي توان به سنسورهاي دما، رطوبت، تشخيص حرکت، مگنت هاي درب و پنجره و … اشاره کرد. وظيفه سنسورها جمع آوري اطلاعات محيطي و ارسال آن ها براي دستگاه کنترل کننده مرکزي است. دستگاه کنترل مرکزي با توجه به اطلاعات سنسورها و شرايط مورد نظر کاربر، دستورات مقتضي را صادر مي کند.

به عنوان مثال براي تنظيم دما توسط ترموستات، ابتدا دماي محيط توسط سنسورها اندازه گيري مي شود. سپس با مقايسه دماي محيط و دماي مطلوب که توسط کاربر ثبت شده است وضعيت سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي تعيين مي شود. اگر اختلاف دما زياد باشد سيستم ها با دور فن تند و اگر اختلاف کم باشد با دور فن کند به کار خود ادامه خواهند داد.

جمع بندي

اگر چه بهره مندي از همه امکانات يک خانه لوکس در ساختمان هاي معمولي غير ممکن است، با اين وجود برخي از امکانات براي همه در دسترس است. به عنوان مثال استفاده از تجهيزات خانه هوشمند هزينه زيادي را به شما تحميل نمي کند. در عوض آسايش و رفاه شما را به ميزان چشم گيري ارتقا مي دهد. علاوه بر اين شما مي توانيد هوشمند سازي ساختمان را در چند مرحله انجام دهيد. با اين روش هزينه هاي شما نيز کاهش پيدا مي کنند.

براي کسب اطلاعات بيشتر و مشاوره هوشمند سازي ساختمان با ما تماس بگيريد. کارشناسان ما آماده پاسخگويي به سوالات شما هستند.


برچسب ها: امکانات , یک , خانه , لوکس! ,
[ بازدید : 50 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بررسي تفاوت رزولوشن ها در دوربين مداربسته

چهارشنبه 18 اسفند 1400
12:23
عشقولی بلاگ

بررسي تفاوت رزولوشن ها در دوربين مداربسته

يکي از پارامتر هاي کيفيت تصوير ، ميزان وضوح تصوير يا رزولوشن

مي باشد .

در رزولـوشن هاي موجود ، دو رزولوشن ????P و ????N داراي تفاوت هايي مي باشند که در اين مقاله به بحث و بررسي در مورد اين دو رزولوشن خواهيم پرداخت .

تعداد پيکسل هاي ????P و ????N

در رزولوشن ????P تعداد پيکسل هاي عمودي تصوير ???? و تعداد پيکسل هاي افقي تصوير ???? عدد مي باشد (????*????)

در رزولوشن ????N تعداد پيکسل هاي عمودي تصوير ??? و تعداد پيکسل هاي افقي تصوير ???? عدد مي باشد. (????*???)

رزولوشن Full HD کدام است ؟

رزولوشن Full HD در واقع همان ????P است .

ليست تفاوت هاي ????N و ????P

? در ????P رزولوشن ????*???? و در ????N رزولوشن ????*??? مي باشد

? نسبت تصوير در ????P برابر ??:? است و نسبت تصوير در ????N برابر ?:? است ، يعني به عبارت ديگر رزولوشن ????P داراي تصوير Wide و عريض و ????N داراي تصوير مربعي است .

? در رزولوشن ????N به معناي Native در واقع اشاره به نوع اسکن اشاره دارد که اين اسکن در ????P به صورت Progressive مي باشد .

قيمت دستگاه هايي با رزولوشن ضبط ????P بسيار بالا تر از دستگاه هاي ????N مي باشد .

حتي در بعضي مواقع اين قيمت دو برابر مي باشد ، لذا با توجه به اين که در بسياري مواقع دستگاه هاي ضبط ????N را به جاي دستگاه هاي ????P به فروش مي رسانند که به هيچ وجه قابل تشخيص نمي باشد .

به طور کلي در ????P وسعت تصوير به صورت افقي بالا تر از ????N بوده و به طور مثال در محلي که نياز است ديد افقي تصوير بالا باشد از ????P استفاده مي شود ، اما در محلي که سوژه در مربع وسط در حالت ????N جاي مي گيرد نيازي به استفاده از ????P نمي باشد .

رزولوشن ????N را ????plite نيز مي نامند .

نتيجه گيري

انتخاب رزولوشن مي تواند تآثير بسزايي در کيفيت تصاوير ضبط شده داشته باشد .

تکنولوژي ????P و ????N از لحاظ اسم شباهت بسياري با هم دارند ولي در عمل تفاوت هاي بسياري چه از لحاظ کيفيت و چه از لحاظ قيمت با هم دارند .

https://www.pawer.global/activity/p/345471/

https://www.victoriaeducation.co.uk/activity/p/1021062/

http://www.ehsqcorp.ca/activity/p/1426097/

http://www.bcsnerie.com/activity/p/1325800/


[ بازدید : 51 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دکتر ماکان آريا پارسا کيست؟

چهارشنبه 11 اسفند 1400
14:47
عشقولی بلاگ

دکتر ماکان آريا پارسا کيست؟

در سال 1396 به عنوان پيشکسوت کشور و همچنين مدير شايسته فناوري اطلاعات شناخته شد. آقاي آريا پارسا با تلاش فراوان و مطالعه کتاب هاي مختلف و بهره گيري از ويژگي مهمي به نام «عمل گرايي» به عنوان يکي از پيشکسوتان کشور در اوج جواني توانسته صدها شغل ثابت و پايدار ايجاد کند.

او علاوه بر کارآفريني، نويسنده و مترجم نيز بوده و بيش از 20 جلد کتاب ترجمه يا تأليف کرده است. همچنين دوره ها و آموزش هاي ماکان آريا پارسا که توانسته به رشد و پيشرفت شخصي صدها نفر کمک کند.

ماکان آريا پارسا با مدرک دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، MBA از دانشگاه آشتن بايس برلين آلمان و اميرکبير تهران و همچنين ليسانس مهندسي صنايع از نخبگان و فرهيختگان کشورمان است. اضافه کرده است.

ناگفته نماند که او مشاور حرفه اي در زمينه هاي مديريت، ارتباطات، بازاريابي و منابع انساني است. با اين اوصاف اگر آموزه هاي دکتر. همسر آريا پارسا، شما مي توانيد تجربيات گرانبهايي را که او در سال هاي طلايي زندگي خود به دست آورده است، بياموزيد و اين درس ها را در زندگي به کار بگيريد.

در زير به برخي از تحصيلات، علم، سوابق تحصيلي و افتخارات ايشان مي پردازيم:

پيشينه تحصيلي ماکان آريا پارسا

دکتري کارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي

کارشناسي ارشد مديريت MBA دانشگاه صنعتي اميرکبير

MBA از دانشگاه Ashtenbais، برلين، آلمان

ليسانس مهندسي صنايع با توليد صنعتي

پيشينه علمي و پژوهشي ماکان آريا پارسا

نويسنده و مترجم بيش از 20 جلد کتاب در زمينه هاي روانشناسي، مديريت و کارآفريني

- بيش از 50 مقاله در مجلات داخلي و خارجي

- بيش از 15 سال تدريس در دوره هاي مديريت منابع انساني و کارآفريني

- دريافت عنوان دانشجوي برتر از دانشگاه اميرکبير

برخي از دکتر ماکان آره پارسا

دريافت کننده تنديس ملي حقوق مصرف کننده براي سه سال متوالي

- مديرکل فناوري اطلاعات کشور در سال 1396 طبق اعلام وزارت علوم

- برگزار کننده چندين نشست ملي مديريت و کارآفريني

بخشي از لوح سپاس دکتر ماکان آريا پارسا

- دريافت لوح تقدير از کارآفرين ارشد معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس انجمن حمايت از مصرف کننده و توليدکننده.

- دريافت لوح سپاس از پيشکسوت برتر از استاندار و استاندار استان اصفهان.

- دريافت لوح سپاس از کارآفرينان برجسته از معاونت محترم اقتصادي و منابع طبيعي استانداري

دريافت لوح سپاس از معاونت امور بين الملل وزير کشور

- دريافت لوح سپاس از معاونت تحقيقات و فناوري وزارت علوم

- دريافت لوح سپاس از دانشگاه هاي اصفهان، صنعتي اصفهان، پيام نور و آزاد اسلامي.

- و ده ها مجسمه ديگر و يادداشت هاي تشکر ...

دکتر ماکان آريا پارسا

موفقيت ماکان آريا پارسا ادامه دارد...

ماکان آريا پارسا که مدير توانمند و خلاق چندين موزه و منحصر به فرد و متخصص در زمينه ها و دوره هاي مختلف است، تاکنون کتاب هاي مختلفي را در زمينه هاي مختلف بازاريابي، فروش، موفقيت، مديريت، فنون مذاکره و ... ترجمه کرده است. منتشر کرده است.

آنچه او از زندگي شخصي خود آموخته اين است که در خانواده اي متوسط ??و بدون امکانات خاص بزرگ شده است. خانواده اي که به خاطر کار ثابت پدرشان از شهري به شهر ديگر کوچ کرده اند.

نکته بارز شکوفايي اين کارآفرين پيشکسوت ايراني حضور او در محيط دانشگاه است. شايد آنچه را که در نوجواني در ذهن فعال خود پرورش داده بود، در چنين فضايي با دانش آکادميک تکميل کرد تا يکي از مهم ترين يا مغفول ترين اقدامات در حوزه آموزش ديجيتال در ايران و در قالب يک موسسه حذف شود. آموزش ديجيتال در زمينه هاي مختلف تا جايي که نظام آموزشي مدرن در شرايط کرونا از ايده ها و تجربيات او بهره مي برد و مي تواند آينده تحصيلي و شغلي او را بدون حضور دانشجويان در محيط دانشگاه مديريت کند.


[ بازدید : 46 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

روش توليد خمير کاغذ براي کارتن سه لايه ( کارتن 3 لايه )

سه شنبه 10 اسفند 1400
11:14
عشقولی بلاگ

روش توليد خمير کاغذ براي کارتن سه لايه ( کارتن 3 لايه )

پس از قطع شدن درختان ، چوب ها با ماشين هاي مخصوص خرد مي شوند و به ورقه هاي نازک چيپسي تبديل مي شوند. و سپس بسته به نوع مورد نياز وارد چرخه توليد خمير کاغذ به صورت شيميايي و يا چرخه توليد خمير کاغذ به صورت مکانيکي مي شوند.

در روش شيميايي ابتدا از يک محلول قليايي براي هضم چوب استفاده مي شود. سپس به آن محلول سديم سولفات و يا سولفيت که البته سولفات رايج تر است را مي افزايند که موجب حذف ليگنين مي شود و به اين ترتيب مقواي قهوه اي رنگي با کيفيت بالا توليد مي شود که البته مي توان طي مراحلي آن را سفيد رنگ نيز کرد.

کارتن سازي در کرج

در روش مکانيکي ورقه ها را از يک رنده خاص براي حذف بافت مقاوم چوب از جمله ليگين استفاده مي شود. به دليل اينکه اين روش بازدهي صد در صد ندارد، کاغذ توليدي بي کيفيت است. اما چون هزينه کمي دارد به صورت گسترده اي استفاده مي شود.

کارتن سازي آريا در کرج

توليد کننده انواع کارتن سه لايه، پنج لايه و دايکاتي همراه با دو رنگ چاپ

مشاهده نمونه‌هاي بيشتر در پيج اينستاگرام.

???????????

https://instagram.com/khrtn.mhr

جاده قديم کرج هشتگرد شهر گلسار خيابان صفا پلاک ??


برچسب ها: روش , تولید , خمیر , کاغذ , برای , کارتن , سه , لایه , ( , کارتن , 3 , لایه , ) ,
[ بازدید : 49 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فايروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعي

پنجشنبه 5 اسفند 1400
0:42
عشقولی بلاگ

فايروال سوفوس، مجهز به هوش مصنوعي

فايروال سوفوس XG ، ترکيبي قدرتمند و مبتکرانه از هوش مصنوعي و سندباکس است که توسط کارشناسان با تجربه شرکت Sophos طراحي و به مرحله اجرا درآمده و دائما در حال به‌روزرساني و افزايش کيفيت خدمات است تا به عنوان يک محصول بي‌رقيب در سطح اول امنيت دنيا قرار گيرد. اين محصول قادر به شناسايي و متوقف کردن انواع تهديدات و بدافزارهاي ناشناخته و هوشمند است و همچنين مي‌تواند نظارت کاملي را بر روي تمامي ترافيک‌هاي مشکوک ورودي و خروجي داشته باشد.

Sophos فايروالي که همانند شما فکر مي‌کند

شرکت Sophos روش جديدي براي مديريت رول‌هاي فايروال و پاليسي‌هاي امنيتي ارائه مي‌کند. در اين روش جديد و منحصر به فرد شما قادر خواهيد بود تا کاربران، نرم افزارها و پاليسي‌هاي شبکه را به طور کامل در يک رول فايروال منعطف و مرکزي مديريت کنيد.

لايسنس اورجينال سوفوس

مديريت از طريق Cloud

Sophos Central يک پلتفرم کامل مديريت از طريق Cloud که به وسيله آن مي‌توانيد تمامي محصولات Sophos از جمله فايروال XG را مديريت کنيد. به وسيله اين محصول تنظيمات روزانه، مانيتورينگ و مديريت ايمني شبکه بسيار آسان مي‌گردد.

با استفاده از Sophos Central شما مي‌توانيد تمام راهکارهاي امنيتي خريد فايروال سوفوس خود را در قالب يک کنسول مديريت کنيد. Intercept X و مابقي ابزارهاي Sophos Suite به راحتي در دسترس شما هستند.

فايروال XG به صورت يک ماشين مجازي پيکربندي شده در Azure Marketplace موجود است و از قالب‌هاي Azure Resource Manager پشتيباني مي‌کند و باعث ساده‌سازي Custom Deployments مي‌شود.

لايسنس سوفوس

فايروال XG بهترين تکنولوژي‌هاي امنيتي را با يک ديگر ادغام کرده و در قالب يک راهکار ارائه مي‌کند، که اين امر باعث مي‌شود تا شما نيازي به نصب و ادغام اين تکنولوژي‌ها با Azure را نداشته باشيد.

فايروال سوفوسXGs به طور کامل با Sophos Server Protection ادغام مي‌گردد تا سيستم مانيتورينگ سلامت، شناسايي لحظه‌اي تهديدات و پاسخ خودکار به رويدادها را در قالب يک کنسول ارائه دهد

. سوفوس، امنيت با بيشترين کارايي

محصولات سخت افزاري XG با قيمت‌هايي متفاوت، کارايي در سطح استانداردهاي صنعتي ارائه مي‌دهند.

نمايندگي سوفوس

طراحي شده براي بهترين عملکرد

تمام مدل‌ها داراي تکنولوژي multi-core اينتل، ميزان RAM کافي و هارد ديسک‌هاي solid-state هستند.

توسعه‌پذير براساس نيازهاي شبکه شما

شرکت Sophos ماژول‌هاي ارتباطي زيادي شامل Wi-Fi، 3G/4G، DSL واتصالات مس يا فيبر را ارائه مي‌دهد.

تجارت پايدار

محصولات Sophos باعث مي‌شود که تجارت شما حتي لحظه‌اي از دسترس خارج نشود.


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دلايل خشک شدن نهال گردو

سه شنبه 3 اسفند 1400
8:57
عشقولی بلاگ

مواقع بسياري پيش مي آيد که تمام زحمات يک باغدار با يک اشتباه يا عدم استفاده اصولي از کود و يا سموم نتايج مطلوبي نخواهد داد. جهت دستيابي به نتايج مطلوب تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد.

دلايل خشک شدن نهال گردو

خشک شدن نهال گردو مي‌تواند دلايل متعدد و زيادي داشته باشد. نهال گردو به عنوان يکي از پرسودترين راه‌ هاي درآمد باغ داران شناخته مي شود. اما اين نهال به دليل حساسيت هايي که دارد، براي رسيدن به عملکرد مناسب و صحيح نيازمند رسيدگي مداوم است. رسيدگي هايي که بايد شرايط و ويژگي هاي درستي داشته باشند تا از خشک شدن نهال گردو جلوگيري کنند.

گردو به عنواني يکي از قديمي ترين و مقدس ترين درخت هاي تاريخ بشريت شناخته مي شود. در يونان باستان پس از ازدواج، شاخ و برگ هاي درخت گردو را به زير پاي تازه عروس و داماد مي ريختند تا آن ها را از طلسم و جادو رها سازند و به سوي خوشبختي بروند. بسياري از ديرينه شناسان آسياي غربي و هيماليا را به عنوان منشا درخت گردو مي شناسند.

در کشورمان ايران نيز درخت گردو در بسياري از مناطق کشور حضور دارد و احتمالا کهن ترين نوع آن به شهرکرد برگردد. درختي، در شهر اورگان که بعضي قدمت کاشت آن را به بيش از 1400 سال پيش نسبت مي دهند.

مغر گردو داراي پروتئين، آب، چربي، قند، ويتامين و املاح معدني است. گردو در مقدار فسفر با برنج، ماهي و حتي تخم مرغ برابر است. هم‌ چنين برگ و پوست گردو نيز مقوي اند و براي تصفيه خون مفيد اند. گردو از ديرباز تا کنون پرورش داده مي شده و احتمالا توسط سپاه اسکندر به اروپا برده شده است.

اين درخت داراي دو نوع نر و ماده است که آن را در دسته گياهان دو پايه اي قرار مي دهد. اين درخت پراکندگي گسترده اي در نقاط مختلف آن دارد و از مرکز و شرق اروپا تا قفقاز، شمال و مرکز ايران، دامنه هيماليا، چين، ژاپن را شامل مي‌ شود. هم چنين گونه هايي از درخت گردو در آمريکاي شمالي و جنوبي نيز موجود است. تنها جنگل طبيعي باقي مانده از اين نوع درخت، هم اکنون در کشور قرقيزستان قرار دارد.

در اين مقاله ما سعي داريم تا ده علت خشک شدن نهال گردو را به شما اطلاع بدهيم و کمک کنيم تا با پيش گيري از آن ها نهالي شاداب و مناسب داشته باشيد. با ماه همراه باشيد.

عوامل موثر براي پيشگيري از خشک شدن نهال گردو

  • جا و مکان مناسب حياتي است!

نهال گردوي خود را در خاک حاصل خيز و با زه کشي خوب که سايه کامل از نور آفتاب تا سايه جزئي را شامل مي‌شود، بکاريد. اين درختان ريشه عميقي دارند و براي رشد مناسب ريشه شان به حداقل 1.5 متر خاک نفوذپذير نياز دارند.

  • آب کافي فراموش نشود!

يک تپه خاک به ارتفاع 10 سانتي متر در اطراف محيط بيروني ريشه دفن شده ايجاد کنيد. مخزن به دست آمده را با آب پر کنيد. منتظر بمانيد تا آب از طريق خاک تخليه شود ، سپس هرگونه فرورفتگي حاصل را با خاک اضافي پر کنيد. در حالي که خاک مرطوب است، آن را خم نکنيد. آبياري غلط يکي از مهم ترين علت هاي خشک شدن نهال گردو است. گردوي جوان را يک بار در هفته از بهار تا اواخر تابستان آبياري کنيد. از شلنگ باغ يا شلنگ خيس کننده براي درخت خود استفاده کنيد و در هر جلسه آبياري بين 11 تا 19 ليتر آب در اولين سال رشد به نهالتان بدهيد. گردوهاي تثبيت شده را هر دو تا سه هفته آبياري کنيد. توجه داشته باشيد که روش غرقابي براي نهال شما بسيار ويرانگر است.

  • آيا کود کافي داده ايد؟

در اوايل بهار درختان گردو را کوددهي کنيد. دانشگاه کاليفرنيا پيشنهاد مي کند با استفاده از 3.5 تا 5.5 کيلوگرم کود حاوي سولفات آمونيوم به درخت خود نيتروژن بدهيد. کود را در زير سايبان بپاشيد و مواد را حداقل 30 سانتي متر از تنه درخت دور نگه داريد. بلافاصله به خاک تازه تصفيه شده يک آب درست و حسابي بدهيد تا از خشک شدن نهال گردو جلوگيري کنيد.

  • آفات را فراموش نکنيد!

اطراف پايه درخت خود را از هرگونه علف هرز دور نگه داريد. علف هرز با گردو از نظر رطوبت و مواد مغذي خاک رقابت مي کند و باعث جذب اين مواد مي شود. علف‌ هاي هرز اغلب آفات حشرات مانند شته ها، کرم ها و کنه هاي عنکبوتي را جذب مي کنند که اين آفات مي توانند باعث خشک شدن نهال گردو شوند.

  • نهال استاندارد و سالم تهيه کنيد

يکي از نکات بسيار حياتي براي جلوگيري از خشک شدن نهال گردو انتخاب و استفاده از نهال استاندارد و سالم است. ضعف و مشکلات نهال ها باعث اختلال در رشد و بازدهي آن ها مي شود. خريد نهال از نهالستاني معتبر مثل اکين نهال اين تضمين را به شما ميدهد.

  • آب و هوا را فراموش نکنيد!

شرايط اقليمي بسيار در رشد نهال موثر هستند. نهال گردو به شدت به تغيير آب و هوايي حساس است و اين تغييرات مي‌تواند بر آن موثر باشد. فرضا حضور در آب و هواي بسيار سرد و يا خيلي گرم مي‌تواند باعث خشک شدن نهال گردو بشود. در هنگام سرمازدگي، استفاده از کودهاي فسفر، پتاسه و اسيدآمينه مي تواند موجب کاهش خسارات و آسيب ها شود

  • آفتاب سوختگي، سيل و باد؛ دشمنان نهال

در هنگام بارندگي بايد نهال را از غرقاب شدن نجات بدهيد. براي جلوگيري از آفتاب سوختگي نهال با رنگ سفيد تنه آن رنگ کنيد. هم‌ چنين در هنگام وزش باد از قيم براي نهال خود استفاده کنيد.

  • بهتر است سراغ نهال پيوندي نرويد!

تحقيقات نشان مي دهد که حدود 90 درصد نهال هاي پيوندي پس از گذشت 7 الي 8 سال از زير قسمت پيوندي دچار مشکل مي شوند. اين نهال ها معمولا در سال دهم خشک مي شوند. استفاده از نهال درست احتمال خشک شدن نهال گردو شما را کاهش مي دهد.

حدود 90 درصد نهال هاي پيوندي پس از گذشت 7 الي 8 سال از زير قسمت پيوندي دچار مشکل مي شوند. اگر تصميم به خريد نهال بسيار با کيفيت در کشور هاي همسايه همچون ترکيه داريد ميتوانيد از fidandeposu سايت استفاده کنيد.

  • بيماري بلايت

از اين بيماري خانمان سوز غافل نشويد. بيماري بلايت که بر روي برگ علامت سوختگي ايجاد مي کند و موجب سياه شدن برگ آن مي شود. اين بيماري باکتريايي با آلوده کردن برگ گردو و پوست سبز گردو آن را تحت تاثير قرار مي دهد و مي تواند باعث خشک شدن نهال گردو يا حداقل باعث خشک شدن برگ آن شود.

  • غلظت عنصر بر

افزايش غلظت عنصر بر در خاک موجب ايجاد حاشيه هاي سياه بر روي برگ يا گاها نقطه هاي قهوه اي بر روي آن مي شود. براي حل اين مشکل مي توان از آبياري نهال با آبي با غلظت بر پايين يا آبياري شيرين استفاده نمود. لازم به توضيح است که در بعضي از مواقع عناصر ديگر مانند فسفر و پتاسيم نيز در خشکي برگ گردو موثر اند.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ايمپلنت فوري تجريش

شنبه 30 بهمن 1400
23:41
عشقولی بلاگ

ايمپلنت فوري تجريش

ايمپلنت فوري چيست ؟

ايمپلنت فوري در تجريش در يک روز انجام مي شود و نيازي به مراجعات بيشتر و يا منتظر ماندند براي بهبودي و اتمام پروسه جوش خوردن، سپس نصب تاج دندان نيست. درواقع ايمپلنت دندان پين باريکي است که اغلب از جنس تيتانيوم ساخته شده است که داراي زيست سازگاري بالايي با بدن انسان است. ايمپلنت بايد درون استخوان فک در جاي قبلي ريشه دندان از دست رفته و يا محلي که براي کاشت آن تعيين مي شود قرار داده شود. حدود 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا ايمپلنت دندان با استخوان فک به خوبي جوش خورده وحکم ريشه دندان را براي فرد ايفا کند.

v1_x901.jpg

زماني که درون استخوان فک کاشته شود حکم ريشه دندان را اجرا کرده و وظيفه نگهداري تاج دندان را بر عهده مي گيرد. ممکن است اين جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک 3 ماه الي 6 ماه به طول انجامد تا تاج مصنوعي دندان بر روي آن نصب شود. اين روند براي ايمپلنت سنتي يا معمولي به کار مي رود. اما ايمپلنت فوري بر خلاف تصور عموم مردم که 3 الي 6 ماه زمان نياز است تا بتوانند تاج مصنوعي دندان را نصب کنند، همان لحظه که کاشت ايمپلنت انجام مي شود اقدام به نصب تاج مصنوعي دندان مي نمايذ. اين نوع ايمپلنت معمولا براي افرادي مناسب است که نمي خواهند حتي يک روز هم زيبايي دندان خود را از دست بدهند.

البته مهم ترين چيزي که وجود دارد اين است که فرد نيازي به درمان و جراحي هاي پيش تکميلي نداشته باشد. زيرا براي نصب ايمپلنت فوري بايد طول و عرض استخوان مناسب باشد، تراکم و کيفيت استخوان فک مناسب باشد تا بتوان در روز جراحي و کاشت ايمپلنت پروتز مصنوعي موقت براي فرد استفاده نمود. البته به اين نکته دقت داشته باشيد که پروتز مصنوعي که بلافاصله بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود موقت است و پروتز دائم زماني بر روي ايمپلنت نصب مي شود که به صورت کامل ايمپلنت با استخوان فک جوش خورده باشد. به دليل استفاده از دو نوع پروتز طبيعي است که قيمت ايمپلنت فوري نسبت به قيمت ايمپلنت معمولي متفاوت و بالاتر باشد. براي کسب اطلاعات بيشتر درباره قيمت ايمپلنت مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

قيمت ايمپلنت در شمال تهران

معمولا پروتز موقت را از جنس فلز يا پرسلن نمي سازند و از موادي سبک و پلاستيکي آن را مي سازند تا به پايه ايمپلنت درون استخوان فک فشار زيادي وارد نکند. در صورتي که فشار زيادي به ايمپلنت هنوز جوش نخورده وارد شود ممکن است دچار لقي يا شکست شود و اين مورد باعث عدم موفقيت در کاشت شده کاشت ايمپلنت با شکست روبرو مي شود. و البته تاج موقت از تاج اصلي دنداني که در نهايت بايد بر رويايمپلنت کاشت شده نصب شود کوتاهتر است.

فيلم ايمپلنت دندان

براي نصب تاج مصنوعي دندان در ايمپلنت فوري نيز بايد 3 الي 6 ماه زمان بگذرد تا جوش خوردن ايمپلنت به خوبي انجام شود. در صورتي که بخواهيد از ايمپلنت فوري استفاده نمائيد گير اوليه استخوان فک بايد بين 60 الي 70 نيوتن باشد و اين در حالي است که گير استخواني معمولا بين 25 الي 30 نيوتن است. در صورتي که تراکم استخواني کافي نباشد حتي نمي تواند اين 60 نيوتن فشار را به آن افزود و به همين علت ديگر نمي توان گزينه مناسبي براي ايمپلنت فوري بود.

آشنايي با ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري که در فارسي ترجمه مي شود دو اصطلاح متفاوت در انگليسي دارد.

  • ايمپلنت فوري يا fresh socket يا immediate insertion به کاش ايمپلنتي گفته مي شود که دقيقا همزمان با دندان کشيدن نصب مي شود. يعني ديگر نيازي به سوراخ کردن استنخوان فک نبوده و ايمپلنت درون محلي که براي ريشه دندان بوده است قرار مي گيرد.
  • اصطلاح ديگري وجود دارد که با نام immediate loading شناخته مي شود و درواقع ايمپلنت فوري را معني مي کند. اين اصطلاح بدين منظور استفاده مي شود که پروتز يا تاج دندان مصنوعي بلافاصله بعد از کاشت دندان بر روي ايمپلنت قرار داده مي شود. البته همانطور که گفتيم اين پروتز موقتي است و بعد از جوش خوردن ايمپلنت دندان با استخوان فک بايد پروتز دائم بر روي ايمپلنت قرار داده شود. که از جنس سراميک با بازتاب نور بسيار بالا است تا شباهت دندان طبيعي را تامين کند.

ايمپلنت فوري دندان داراي دو حالت است. حالت fresh socket که در اين صورت کشيدن دندان و کاشت ايمپلنت و نصب پروتز در يک جلسه انجام مي شود. هنگام استفاده از اين روش از پودر استخوان و ممبران براي پر کردن فضايي که بين دندان کشيده خالي است استفاده مي شود. با استفاده از اين مواد ايمپلنت را در جاي خود ثابت نگه ميدارند. البته که استفاده از اين روش براي همه افراد امکان پذير نيست و بايد متخصص تشخيص دهد شما کانديد مناسبي هستيد يا خير؟

ايمپلنت فوري و طول عمر آن

دوام و طول عمر ايمپلنت دندان کاملا به نوع نگهداري و مراقبت شما از دندان بستگي دارد. ايمپلنت مانند دندان معمولي است و نياز به مراقبت دارد تا بتواند مدت زمان بيشتري براي شما بهره وري داشته باشد. معمولا اگر از آن به خوبي مراقبت کنيد حدود 20 سال براي شما عمر مي کندو گاهي تا پايان عمر مي تواند براي بيمار بهره وري داشته باشد. اگر مي خواهيد درباره کاهش درد ايمپلنت بدانيد مي توانيد به لينک زير مراجعه کنيد.

براي کاهش درد ايمپلنت چه بايد کرد؟

البته اينکه در رابطه با ايمپلنت دندان بيان مي کنيم تنها در رابطه با خود ايمپلنت درون استخوان فک است. و ممکن است گاهي پس از گذشت 15 الي 20 سال نياز به تعويض تاج مصنوعي دارد.

مزيت هاي ايمپلنت فوري

ايمپلنت فوري تجريش مانند ايمپلنت فوري در نقاط ديگر ايران مي تواند از مزيت هاي بسيار خوبي بهره ببرد. اين مزيت ها عبارتند از:

  • دريافت نتيجه دل خواه با سرعت و کيفيت بالا
  • بازگشت خطوط طبيعي و کانتور صورت
  • کمتر شدن ميزان لغزش به دليل جوش خوردن مناسب ايمپلنت با استخوان فک
  • کمتر شدن و از بين رفتن حساسيت دندان ها نسبت به سرما و گرما
  • کمتر شدن اختلالات فيزيکي در استخوان فک و بافت اطراف ان
  • کمتر شدن چين و چروک هاي صورت که به دليل از دست دادن بافت استخواني به وجود مي آيند.
  • مدت زمان بهبودي بسيار کوتاه


برچسب ها: ایمپلنت , فوری , تجریش ,
[ بازدید : 62 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام ???

پنجشنبه 21 بهمن 1400
9:13
عشقولی بلاگ

مشخصات فني و ظاهري ام وي ام ???

چيني ها از اواخر دهه 1980 به تدريج به بازار ايران باز شدند، اولين خودروهاي چيني که وارد بازار ايران شدند چندان موفق نبودند و دلايل مختلفي براي اين امر وجود داشت.

q6_hm67.jpg

امروز به بررسي ام وي ام 530 مي پردازيم يکي از خودروهايي که در کنار ام وي ام X33 و ام وي ام 315 را مي توان سه نماينده خودروسازان چيني در بازار ايران دانست که متعلق به سه کلاس خودرويي پرطرفدار در بازار ايران بود. . ام وي ام 530 يک سدان با ويژگي هاي مثبت و منفي است که به طور مفصل به بررسي آن مي پردازيم. امروزه علاوه بر خيابان چراغ برق تهران (خيابان ملت ) لوازم يدکي ام وي ام شوش هم ميتواند گزينه مناسبي باشد چرا که برخي از قطعات به سادگي قابل تهيه نيست و مي بايست ان را استوک يا دسته دوم تهيه کرد.

ام وي ام 530 شباهت زيادي به خودروهاي دهه 90 دارد، طرحي که در آن هيچ ظرافتي به کار نرفته بود تا حدودي مکعبي است و البته ابعاد خودرو بزرگ است و مي توان گفت در اندازه سدان هاي ايراني است. مانند سمند، پژو پارس و پژو 405. بدنه خودرو طراحي بسيار ساده اي دارد. بدون شکستگي، بدون خميدگي، فقط به سبک دهه 90 تمام شده است.اما واقعيت اين است که رقباي اين خودرو در ايران نيز از همين سبک طراحي پيروي مي کنند و به همين دليل نمي توان به آنها خرده گرفت. طراحي چراغ هاي جلو بسيار پويا بوده و براي اين کار چراغ هاي بزرگي در نظر گرفته شده است. درهاي ماشين بزرگ هستند و طول ماشين حدود 4.6 متر است که طول زيادي دارد. طراحي اين خودرو با استانداردهاي زمانه مطابقت ندارد، اما همانطور که رقباي آن شبيه آن هستند، نمي توان آن را مقصر دانست.

داخل کابين

در داخل کابين ام وي ام 530 نکات جالبي وجود دارد، اولين نکته اين است که طراحي داخلي ام وي ام 530 نسبت به رقباي ايراني-فرانسوي خود بهتر است و اين خبر خوبي است. ام وي ام 530 از نظر کيفيت سطح بالايي ندارد اما راضي کننده است و خيلي کم و کسل کننده نيست. کابين MVM 530 بسيار جادار است و صندلي هاي بسيار نرمي دارد که تجربه رانندگي عالي MVM را براي شما به ارمغان مي آورد. ام وي ام نسبت به سالي که در بازار بود گزينه هاي خوبي دارد و کار ما را کمي راحت مي کند. دو ايربگ، کنترل تهويه مطبوع اتوماتيک، تنظيم برقي ? جهته و سانروف از جمله آپشن هاي اين خودرو هستند.

ميتوانيد براي استعلام قيمت يا خريد قطعات و لوازم يدکي ام وي ام 530 به فروشگاه ديجي کار تماس بگيريد تا بهترين قيمت و بالاترين کيفيت را داشته باشيد.

فني و موتور

در سمت موتور، ام وي ام 530 به يک موتور 2 ليتري 16 سوپاپ مجهز است که 139 اسب بخار قدرت و 176 نيوتن متر گشتاور توليد مي کند. اين نيرو و گشتاور با گيربکس پنج سرعته دستي به چرخ هاي جلو مي رسد. از نظر اعداد و ارقام به نظر مي رسد با خودرويي سريع و با کشش و مصرف بالا طرف هستيم اما بايد گفت که اينطور نيست و در بررسي آن بيشتر به آن توجه خواهيم کرد.

تست رانندگي

اولين چيزي که در داخل ام وي ام مي بينيد اين است که صندلي راننده هم از نظر فضايي که دارد و هم از نظر راحتي صندلي و هم از نظر قرار دادن کليدهايي که راننده به آن نياز دارد بسيار خوب است. خوب است که با ام وي ام 530 شروع کنيد زيرا گشتاور خودرو بالاست و اين گشتاور در دورهاي موتور نسبتا پايين ارائه مي شود، بنابراين در دورهاي پايين گاز را صاف کنيد و خودرو شتاب نسبتا خوبي دارد، اما يک نکته بسيار مهم در مورد همان خودروي چيني و ديگر خودروهاي چيني اين است که بسياري از اين خودروها شتاب متناسب با قدرتي که توليد مي کنند ندارند، به اين معني که انتظار داريم ام وي ام 530 با توجه به اينکه 139 اسب بخار قدرت دارد، در حد يک زانتيا 2000 سي سي باشد. اينطور نيست و حدود 2 ثانيه از زانتيا کندتر است. اين به اين دليل است که خودروهاي نسل اول چيني اغلب با گيربکس و تنظيمات ECU مشکل دارند و به دليل بهينه سازي ECU، شتاب اوليه خوبي ندارند. بنابراين در حال حاضر اين خودرو از نظر قدرت شتاب خوبي ندارد اما با تغييراتي در گيربکس و ECU مي توان به شتاب بسيار خوبي دست يافت که به کمتر از 10 ثانيه مي رسد. نکته بعدي در مورد ام وي ام 530 فرمان نرم است که باعث مي شود در شهر بسيار راحت تردد کنيد اما يک مشکل بسيار رايج در اين خودرو سيستم تعليق است که راه حلي ندارد جز اينکه مانند برخي از مالکان بخواهند نصب کنند. براي حل اين مشکل ماکسيما شوک مي دهد. اين خودرو صندلي هاي نرمي دارد اما سيستم تعليق آن اصلا نرم نيست و اين يک نقطه ضعف بزرگ براي يک خودروي خانوادگي است. ابعاد خودرو بزرگ است اما اطراف آن ميدان ديد خوبي داريم و در کل رانندگي با ام وي ام 530 در شهر خوب است اما مهمترين مزيت اين خودرو اين است که با موتور 2 ليتري ميانگين مصرف سوخت 7-8 ليتر در صد است. کيلومتر دارد که براي اين حجم موتور و اين ابعاد خودرو رقم بسيار خوبي است. به ياد داشته باشيد که ما با خودرويي روبرو هستيم که وزني در حدود 1350 کيلوگرم دارد.

منبع: آريانا بهشت


برچسب ها: مشخصات , فنی , و , ظاهری , ام , وی , ام , ??? ,
[ بازدید : 74 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

شرکت رسيس واردات مستقيم برترين و جديدترين محصولات فورتي نت

چهارشنبه 20 بهمن 1400
8:13
عشقولی بلاگ

به گزارش بخش خبري Zoomit ، شرکت رسيس با واردات مستقيم برترين و جديدترين محصولات فورتي نت، گامي مؤثر در جهت کاهش هزينه‌ها و ارائه محصول به‌صورت مستقيم و بدون واسطه برداشته است.

تيم فني رسيس در زمينه‌هاي مختلفي نظير شبکه، نرم‌افزار، امنيت سيستم‌ها و ساير زمينه‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات و ارتباطات، داراي مدارک معتبر بين‌المللي بوده و با تکيه بر تکنولوژي کشورهاي پيشرفته، همواره اطلاعات خود را به‌روز مي‌کنند.

مشتري‌مداري، پاسخگويي مؤثر به نيازها و به دست آوردن رضايت کاربران از اصول و اهداف فعاليت‌هاي مجموعه رسيس به شمار مي‌رود. از اين رو؛ تمام تلاش خود را جهت حاکم ساختن اين فرهنگ، در کليه لايه‌هاي سازماني به کار گرفته ايم تا با تمام توان بتوانيم پاسخگوي کليه نيازهاي مشتريان در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات باشيم.

يکي از محصولات شرکت رسيس دستگاه‌هاي فورتي نت است ، ديدگاه فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت گسترده، يکپارچه و با کارايي بالا در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است و در همين راستا با ارائه محصولات متنوع، امنيت شبکه و محتوا را به بهترين نحو فراهم آورده است. اين کمپاني متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصولات اختصاصي مرتبط با همان نياز را ارائه داده است که از جمله معروفترين آن‌ها مي‌توان به فايروالهاي FortiGate که قابليت مديريت ساير محصولات فورتي نت و برند هاي ديگر را دارد، فايروال وب FortiWeb، ابزار تجزيه و تحليل امنيتي FortiAnalyzer، ساير محصولاتي مانند FortiAP ،FortiMail ،FortiADC و... که همه آن‌ها را مي‌توان به‌صورت متمرکز از طريق Fortimanager کنترل و مديريت نمود، اشاره نمود. در گزارشهاي ارائه شده توسط مؤسسه معتبر گارتنر، فورتي نت طي چندين سال گذشته توانسته در حوزه تجهيزات امنيتي، جايگاه خود را در بخش برندهاي Leader حفظ کند.

فورتي نت همواره در حال بهبود دستگاه‌هاي ارائه شده بوده و با معرفي محصولات جديد در هر سري، علاوه بر اضافه کردن قابليت‌هاي بيشتر، قيمت آن را نسبت به دستگاه مشابه در سري قبلي، کاهش داده است. براي مثال FG100F نسل جديدتر مدل FG100E است که توان خروجي آن به اندازه مدل FG200E بوده و علاوه بر ارائه دو پورت 10G و دو منبع تغذيه برق، از قيمت پايين‌تري نسبت به 200E برخوردار است.از جمله جديدترين محصولات فورتي گيت مي‌توان به FG40F ،FG60F FG100F و FG600E اشاره کرده که به ترتيب جايگزين‌هاي مناسبي براي دستگاه‌هاي FG80E ،FG100E ،FG200E و FG1000D هستند. براي مراکز داده مدل‌هاي FG-1100E با قيمت پايين‌تر جاگزين قويتري براي مدل FG-1500D و نيز FG-2200E و FG-3300E هستند که به‌تازگي روانه بازار شده‌اند. شاهکار محصولات جديد فورتي نت به‌طور حتم مدل FG-1800F است. اين مدل که به‌تازگي معرفي شده از پردازنده NP7 بهره برده و با بهره‌گيري از پورت هاي پرظرفيت10G و 40G در حدود ??? گيگ خروجي در اختيار شما قرار دهد. اين به اين معني است که نسبت به مدل مشابه در برند معروف سيسکو در حدود ?? برابر کارايي بيشتري خواهد داشت و براي بانک‌ها، شرکت‌هاي بيمه و ارائه‌دهندگان پهناي باند مناسب است.

لايسنس محصولات فورتي گيت

باتوجه به تحريم‌هاي اعمال شده عليه کشور عزيزمان ايران، برخي از کاربران ترجيح مي‌دهند به‌صورت آفلاين از فايروالهاي خريداري شده استفاده نمايند. اين بدين معني است که دستگاه ديگر در معرض بلاک شدن قرار نداشته و هزينه خريد لايسنس آنلاين ساليانه نيز کاهش مي‌يابد. اما ديگر به‌روزرساني‌هاي امنيتي به‌صورت آنلاين توسط دستگاه دريافت نشده و مدير شبکه بايد پس از توزيع هر به‌روزرساني به‌صورت دستي آن را به آن منتقل کند. باتوجه به اينکه تحت هر شرايطي اين نوع به‌روزرساني با تأخير همراه است و کاربر نمي‌تواند به‌صورت مستقيم از فورتي نت فايل‌ها را دريافت کند، خريداري محصول و اين به‌روزرساني‌هاي حياتي از شرکت‌ها معتبر که فايل‌هاي صحيح را با بالاترين سرعت ممکن در اختيار شما قرار مي‌دهد بسيار حائز اهميت است. همچنين ارائه پنل FTP براي دريافت پچ‌هاي آپديت، کار را براي شما آسان‌تر خواهد کرد.

اين مسئله در مورد تأمين لايسنس آنلاين محصولات فورتي نت از حساسيت بيشتري برخوردار است.در سال‌هاي اخير به تدريج راهکارهاي گذشته جهت فعالسازي لايسنس ديگر عملي نبود و دستگاه‌هاي متعددي در ليست سياه شرکت فورتي نت قرار گرفته و به اصطلاح بلاک (Block) شده‌اند.قابل توجه آنکه به همين نسبت رفع اين مشکل يعني آنبلاک (Unblock) کردن نيز سخت‌تر و عملا امکان‌ناپذير شده است. لذا در اين خصوص بايد از مشاوره و تخصص شرکت‌هايي بهره جست که تجربه کافي در اين زمينه را داشته و به‌عنوان نمايندگان فروش محصولات فورتي گيت امکان ارائه راهکارهاي عملي براي دور زدن فني تحريم‌ها را داشته باشد. به اين ترتيب قيمت پايين‌تر در اين زمينه نمي‌تواند اولويت اصلي انتخاب تأمين‌کننده باشد. باتوجه به فشارهاي اقتصادي شرکت‌هايي بدون انجام عمليات‌هاي دقيق و هزينه‌بر فني طي سال‌هاي اخير اقدام به فروش اين محصولات امنيتي با قيمت پايين کرده باشند اما عدم تجربه کافي و تمهيدات همه‌جانبه و لازم منجر به غيرفعال شدن دستگاه‌ها (بلاک شدن) گرديده که ضمن از دست رفتن لايسنس و ضرر مالي، شبکه کاربران را با مخاطره جدي مواجه مي‌سازد. بنابراين بايد از طريق شرکت‌هايي اقدام به خريد و سفارش‌گذاري اين محصولات تخصصي نمود که علاوه بر توانايي سفارش‌گذاري و خريد لايسنس به‌صورت مستقيم، از نيروي فني و دانش تخصصي لازم براي فعال‌سازي اصولي آن نيز برخوردار بوده و احتمال بروز هرگونه مشکل را به حداقل برساند. بديهي است که حفظ کيفيت در ارائه خدمات هزينه بردار بوده و از مولفه‌هاي تأثيرگذار بر قيمت است.

مزاياي محصولات فورتي گيت

مزيت خريداري دستگاه‌هاي فورتي نت بسيار زياد و قابل تامل است. پنل کاربري دستگاه‌هاي اين برند کاربرپسند بوده و به‌راحتي با شرکت در يک دوره آموزش کاربردي چند ساعته، قادر به کار کردن با اين دستگاه‌ها خواهيد بود. ازآنجاکه فورتي نت طيف وسيعي از محصولات را ارئه مي‌کند، براي مجموعه‌هاي بزرگي همچون پتروشيمي‌ها، اين امکان را فراهم مي‌آورد که شبکه‌اي حرفه‌اي از محصولات مختلف با برندي واحد داشته باشند که موجب تسهيل در مديريت دستگاه‌هاي تحت شبکه خواهد شد. قيمت مناسب و اعتبار جهاني محصولات امنيتي فورتي نت، از ديگر مزاياي قابل‌توجه هستند که بي‌درنگ مجموعه‌هاي مختلف با هر اندازه‌اي از شبکه را به سوي خريد دستگاه‌هاي اين برند سوق مي‌دهد.


[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به عشقولی بلاگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]